Auxerre 15/608
Maligny 24/593
Courtaoult 23/569
Jeugny 24/546
Vertrokken uit Troyes. Weer hete dag. Duurde lang voordat we Troyes uit waren. Waren om drie uur in Jeugny waar we gelukkig terecht konden in BB. Fijne kamer en eigenaar heeft prima gekookt. Ook Nederlanders hier. Vandaag door Lirey gekomen: zie google.
Groetjes Frans en Nelly
Troyes 26/522
Yes!!!! Wij zijn gisteren in Troyes aangekomen en hebben de500 km overschreden. Gisteren was weer een warme dag en de inloop in Troyes trok nogal lang. Maar in Troyes wachtte ons een vrije dag.
Zondag hebben wij afscheid genomen van de heer en mevrouw Renauldin, een ouder echtpaar dat op een zeer afgelegen hoeve woont. De drie verspreide boederijen van dhr Renauldin en twee familieleden omvatten samen 1000 ha!! Wij kregen een superverzorging en voor de tweede keer achter elkaar weigerden ze elke betaling.
In Troyes namen wij een hotel midden in de stad voor 1 nacht, want de volgende dag was er een congres in de stad en waren alle hotelkamers bezet. Echter geen nood; er is een groot en vooral leeg seminarium Notre Dame en Isle, waar pelgrims kunnen overnachten; en daar zitten we nu dus. Vandaag sightseeing Troyes; een mooie oude stad met veel historie (Bernardus van Clairvaux werkte hier lang).
Vanmiddag op een terras naar Oranje kijken en morgen weer op pad. Alles gaat prima met ons en we gaan nu reacties lezen en naar onze email kijken. Helaas kunnen we hier geen foto s uploaden; dus dat houden jullie tegoed.
Groeten Frans en Nelly
Val St Jean 26/496
Dit plaatsje zullen jullie niet in de atlas kunnen vinden, want het telt slechts een boerderij en op die afgelegen boerderij slqpen wij. Het slaapadres is verzorgd door onze vorige gastheer. De tocht vandaag was zwaar, niet zozeer vanwege de afstand, maar vanwege de hitte. We hebben het weer zeer goed getroffen met een eigen slaapkamer, een Frans diner met de familie en een ontbijt. Wij zitten 25 km voor Troyes en morgen hopen we Troyes te bereiken. Daar nemen we voor de eerste keer een dag rust. Verder alles ok.
Vandaag zijn we ook Molan tegengekomen. Hij vroeg: zijn jullie soms Frans van MOorsel en Nelly LANgers. Natuurlijk zeiden we ja. Ik moet zeggen: hij was uiterst vriendelijk.
Trouans 22/470
De eigenaar van de manege heeft gisteren voor ons een nieuw overnachtingsadres geregeld. Daarom slapen we vannacht bij de burgemeester van het plaatsje Trouans. Hij vangt ons geweldig op met een mooie kamer, avondmaaltijd en drank. Sorry Thuur; ik vergiste me: met een eenvoudige brits, een homp droog brood en wat water. Afgelopen nacht sliepen we op een manege in een dorpje met slechts 9 inwoners!!!
Vandaag prachtig weer. We zitten twee dagen voor Troyes. Vandaag fietsers ontmoet uit Den Haag en uit Tienray. Onze gastheer van vandaag heeft zelfs weer een overnachting geregeld op een boerderij voor morgen. Conditie is nog steeds prima en we hebben er nog steeds zin in.
Groeten Frans en Nelly