NaarSantiago.reismee.nl

Auxerre 15/608

Vanmorgen afscheid genomen van onze Chablisgastheer. Vandaag een halve vrije dag, mede vanwege de hitte. Hebben onze stempel opgehaald bij de Kathedraal van Auxerre. Slapen in tehuis voor randonneurs (langeafstand fietsers en lopers). Proberen vanmiddag naar de wedstrijd van Nederland te kijken. Morgen door in richting van Vezelay; Nieuwe foto.s.

Thuur

Hallo Frans en Nelly
Het is vandaag bij de (zwarte) kippen af; als die de komende dagen geen eieren leggen, dan weet ik waar dat door komt; door de hitte! Het enige wat je kunt doen vandaag is niets doen; nou ja niets, ik heb de opstelling voor de wedstrijd vanmiddag van Nederland tegen BraziliĂ« al gemaakt. Ik hoor je zeggen: dat doet de bondscoach toch! Niet bij mij!! De bank is iets naar voren geschoven, de televisie een klein beetje gedraaid, zodat ik recht op het veld kan kijken, de jaloezieĂ«n zijn naar beneden, zodat geen zonnestraaltje mij ook maar in het geringste kan hinderen en de drank staat in de koeling. Op tafel ligt de vuvuzela; ik zal hem alleen maar gebruiken als er een doelpunt door Nederland wordt gescoord. Oranje vlaggetje vanuit alle hoeken van de kamer komen bij de hanglamp bij elkaar. Ze hoefden van mij niet per se oranje te zijn; ik heb meer met rood-wit-blauw, maar die hadden ze niet, alleen maar oranje! Nu kan niets meer mij storen. Mijn vrouw gaat op verjaardagsvisite bij een stel dat niet van voetballen houdt; komt ook goed uit (voor dat stel)! Alle vliegen die nog rondvlogen in de kamer en in een straal van 5 meter eromheen, heb ik te pakken gekregen, dus ook geen gebrom meer aan mijn hoofd. Ik neem de hele situatie nog een keer grondig in ogenschouw en constateer dat mijn opstelling optimaal is; nu nog die van de bondscoach. Daar heb ik wel een mening over zoals miljoenen Nederlanders dat hebben, maar dan krijg je dat gezeur weer van ‘de beste stuurlui staan aan wal’ en gezeur wil ik vandaag niet aan mijn kop hebben. Nee, ik ben er klaar voor!! Ik kan bijna niet wachten. Er is gelukkig pas voor vanavond onweer aangekondigd, dus een bliksemschicht kan de stroomvoorziening nu niet in gevaar brengen. Ja, je moet overal aan denken! Het opnameapparaat is ook geprogrammeerd; stel je voor dat er net bij een bezoekje aan het toilet een goal valt; is toch onvergeeflijk als ik die niet onmiddellijk kan terugzien. Ik weet wel dat er herhalingen zijn, maar die zijn toch minder echt dan een eigen opname van het originele doelpunt. De computer zet ik om 16.00 uur uit; alleen de tv mag aanstaan! De telefoon trek ik uit; stel je voor dat een niet-voetballiefhebber eens gezellig met je wil gaan babbelen. De bel ondergaat hetzelfde lot. En als iemand dan op de deur klopt, weiger ik dat waar te nemen. Waar ik nog mee zit is het volgende. Ik ben zo nieuwsgierig naar de uitslag dat ik al enkele keren de kristallen bol te voorschijn heb gehaald en ik heb Zuid-Afrika erop al gevonden, maar telkens heb ik de verleiding kunnen weerstaan om door te gaan. Hopelijk lukt dat me tot aan het begin van de wedstrijd.
En jullie, Frans en Nelly, hoe hebben jullie je voorbereid? Ik ga er vanuit dat jullie ook ergens de grote strijd kunnen zien. Of horen jullie tot dat handjevol Nederlanders (en ook Molan) dat niet naar de wedstrijd kijkt?
Als je dit bericht leest is de strijd wellicht al gestreden; neem bij een nederlaag van ‘onze jongens’ a.u.b. geen contact met me op, want dan ben ik ontroostbaar en bij een overwinning ook niet, want dan ben ik onbereikbaar!
Ik had net nog even contact met Molan. “Het is toch allemaal maar betrekkelijk”, zei hij, “de wereld draait gewoon verder en Frans en Nelly lopen ook gewoon door!” Ik had hem bijna eruit gegooid, maar ja, dat kan nu eenmaal niet! Misschien heeft hij gelijk, maar toch

Ik ga nu een eitje bakken; ik geloof dat er nog een of twee liggen en tegen de tijd dat ik er weer eentje wil nuttigen, zal de hitte wel voorbij zijn; kippen zijn nooit lang van de leg!
Veel plezier straks en up Olland up, (Fransen spreken nu eenmaal de -h- niet uit -!)
T(h)uur

Thuur

Hoi hoi hoi
2-1

Anny

Hallo Nelly en Frans.
Hebben jullie nog naar 't voetballen kunnen kijken?
Spannend ,maar toch nog gewonnen. Had ik er nietvoor gegeven.
Als het bij jullie net zo warm is als hier kunnen jullie beter een weekje rusten.
Ben alleen buiten geweest om naar de therapie te gaan en verder alle deuren en ramen dicht en binnen blijven. Het is echt bloedheet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is nu half negen sĂĄvonds en de thermometer geeft nog 34 graden aan in de schaduw.
Maar...................ik klaag niet!!!!!!!
Morgen viert Theu zijn verjaardag. Omdat het zo warm is doet hij dat s'morgens vanaf 10 uur tot 1 uur.
We gaan dan spek met eieren bakken en eten. Goed idee hé?

Nou luitjes ,zo te horen gaat het goed met jullie. Hou vol!!!!!!!!!!!!!!! Respect!!!!!!!!!

groetjes Anny

Lies

Hoi hoi,

Geweldig wat een uithoudingsvermogen en dit in deze hitte, doe het wel een beetje rustig aan! Hopelijk gaat het jullie lukken. Veel succes!!!
Blijf jullie volgen.
Groetjes, Tjeu & Lies

jeanne

Ha Tippelaars,

Het is wat met dat voetballen.WE hebben nog steeds gewonnen,gelukkig anders hadden ZE naar huis moeten komen.
Gister heb ik lekker buiten gezeten onder de wedstrijd en als ik dan Twan of de buren hoorden gillen dan ging ik eens kijken.
Wim,die helemaal niks om voetballen geeft,had in Duitsland iets moeten doen onder de wedstrijd.
Die Pruus vroeg hem hoe hij nu kon komen:Die HollÀnder spielen doch.
Ik ben vandaag niet opgesteld,zei Wim,dus ik heb vrij om te komen.
TRoch heb ik op school de klas met het meeste oranje,maar dat komt omdat ik fanatieke voetballiefhebbers heb.

Het is hier inderdaad bloed,bloedheet.
Als jullie dit weer ook hebben om te lopen,dan moet je toch moedig zijn om door te lopen.
Met niksdoen loopt het zweet van je voorhoofd.
Gelukkig heeft het wel vandaag wat geregend en buiten is het wat koeler,maar binnen hangt de hitte nog.
Ik hoop dat jullie gras nog groen is als je terugkomt,want anders hebben jullie hooi.

Trouwens proficiat met de verjaardag van Mira.Ik heb een ezelsbruggetje om dat te onthouden.
Nog veel wandelplezier en tot de volgende keer.
Groetjes,
Jeanne en Twan (die bij het voetballen zit)