NaarSantiago.reismee.nl

Astorga 24/542

Wij hebben ons einddoel bereikt. De 24 km hebben we in goed 6 u Gelopen over asfalt, kiezelstenen, grove steen, zand enz. Vlak voor Astorga nog een zoektocht door hoog gras. Nu in Astorga zie je overal pelgrims: we zitten nu ook op de Camino francais: de PILGRIM HIGHWAY. We kozen hier voor n eenvoudig pension. In de albergue zitten meer dan 100 man. Morgen nemen we een treinreis naar Santander aan de golf van Biskaje. Vandaar uit vliegen we woensdag terug. Morgen nog n bericht uit Santander.

jeanne

En dat na een zwaar verjaardagsfeest!!!! Goed zo,weer een doel bereikt.Geniet van de laatste dagen en tot ziens.
Als het goed is zijn wij er voor jullie.
Morgenavond om 21.00u in Geilenkirchen als alles loopt volgens schema.

Thuur

Hallo Frans en Nelly,

Weer loopt een wandelavontuur ten einde. Het moet jullie extra goed doen dat jullie, na de haperingen in het begin, het einddoel van dit jaar toch weer bereikt hebben. Nu nog even (je laten) vliegen en het andere einddoel, de Zandkuil en de belendende percelen komen weer in zicht. En ook dat moet jullie toch telkens weer goed doen: de oude vertrouwde omgeving weer kunnen opsnuiven en daar even tot rust kunnen komen na de inspanningen onder de genadeloze Spaanse zon!

Hier zijn de temperaturen eerder gematigd, maar ook dat heeft soms voordelen. Nu kun je tenminste weer eens rustig het gras gaan maaien, zonder dat je het gevaar voor een zonnesteek hoeft te duchten. Je kunt je daarna weer eens languit je op de bank uitstrekken en daarop een siësta houden in plaats van lang te moeten zoeken naar een schaduwrijk plekje in een Spaans woestijngebied. Hier geen krekels die de middagrust verstoren; hoogstens een vlieg, maar die mep je even de andere vliegenwereld in. En op elk moment dat je maar wilt, genieten van een pilsje of wijntje en daarvoor dus niet afhankelijk ervan zijn of je onderweg wel ergens een café vindt of albergue, die dan ook nog open moet zijn! Heerlijk toch om nu zelf koffie te kunnen zetten, helemaal naar je smaak en daar dan in alle rust van te genieten. Niet meer de afwas moeten doen in een albergue, maar dat weer te kunnen overlaten aan de vaatwasmachine. Niet meer de was op de hand doen. Weer een douche pakken wanneer je maar wilt, eten wanneer je zelf wilt, enz. enz. Heerlijk toch! Weer kunnen slapen in je eigen bed, op je eigen kussen en onder je eigen dekbed. Heerlijk toch!
En niet te vergeten weer gebruik te kunnen maken van je eigen vertrouwde pispot! Moet toch een opluchting zijn! Heerlijk toch!

Of zitten jullie nu al weer te plannen wat jullie het volgend jaar gaan doen? Jullie kunnen overigens nog mee gaan doen aan de 100e Nijmeegse 4-daagse, maar ik weet niet of dat voor jullie nu zo’n goed idee is.

Hoe dan ook, dat een 70-jarige samen met zijn vrouw, inmiddels vrijwel heel Spanje te voet heeft doorkruist, is een prestatie om trots op te zijn. Proficiat!

Nelly en Frans, kom weer gezond en wel thuis!
Tot ziens!

Thuur, ook namens Anjes