NaarSantiago.reismee.nl

Nevers 0/769

Vrije dag in Nevers; Heden terugreis geregeld per TGV: Komen morgen aan in Roermond; waarschijnlijk net voor DE WEDSTRIJD. Vandaag oa bezoek gebracht aan het wonder Bernadette van Lourdes. Nadat ze meer dan 50 jaar begraven was is ze onaangetast opgegraven en rust ze nog steeds volledig intact te Nevers waar ze na de verschijningen in Lourdes in het klooster trad. Zie toegevoegde foto s.

Waarom is iemand zo gek deze reis te maken? Om t avontuur; de sportieve prestatie; omdat we t nog kunnen en om de titel, die we overal in Frankrijk kregen: les Courageux: En natuurlijk door jullie ondersteuning.

Morgen laatste bericht.

Nevers 20/769

Yes. We hebben t gehaald. Wij zijn in Nevers. We hebbent gehaald zonder problemen en zouden makkelijk kunnen doorlopen naar Santiago; maar overmorgen gaan we terug en hopen volgend jaar verder te gaan. Vandaag vroeg onweer. Zette gelukkig niet door. Waren al om 12 uur in Nevers maar t duurde meer als twee uur voordat we onderdak waren. Nu zitten we in een klooster voor twee dagen; morgen proberen we per spoor een terugtocht te regelen voor Zondag. Vandaag jarig; dus extra mooie intocht in Nevers. Willen iedereen danken voor interesse en reacties; mn Thuur en Dan, die dagelijks hun bijzondere bijdragen leverden.

Ourouer 22/749

Zitten nu in dit onuitspreekbaar gehucht bij een Joegoslavische weduwe 20 km. voor Nevers, echter zonder internet. Zeer warm hier; waren gelukkig voor 14 uur hier binnen, anders is het op de weg niet uit te houden. Morgen op mijn verjaardag entree in Nevers. Alvast dank voor reacties.

Boulon 26/727

En Nederland heeft gewonnen. Gisteren in ons hotelletje naar de wedstrijd gekeken. Vanmorgen eigen ontbijt georganiseerd omdat er niemand in het hotel was; zij hadden hun vrije dag. Weer erg warm weer. Hadden de keus tussen 14 (te kort) en 31 km ( te lang) lopen. Wij kozen voor t laatste maar waren blij na 26 km onverwacht een B+B te vinden op een boerderij bij onze route. Hebben nu een mooie kamer; zitten vorstelijk in de tuin en eten vanavond mee. Wij zitten nog maar 40 km voor ons voorlopig einddoel Nevers. Onze planning is daar vrijdag - op mijn verjaardag -aan te komen. Zaterdag gebruiken we dan om onze terugtocht te regelen en wij hopen zondag thuis te komen. Gaan nu naar reacties en email kijken. Groeten Frans en Nelly

Corbigny 19/701

Eerst een reactie op de verhalen van Thuur. Vandaag hebben we de gelegenheid ze eens rustig te lezen. Het zijn spannende en verrassende verhalen, maar ik vind het karakter ervan erg frivool. Pelgrims, Thuur gaan niet naar wijnfeesten en bezoeken al helemaal geen onzedelijke Flower Power bijeenkomsten. Water, brood en bidden en af en toe een paar flesjes Chablis, maar dat alleen omdat de Heer zelf ons op de bruiloft van Kanaan daarop wees. Maar blijf in elk geval zo doorgaan; zodat wij kunnen lezen over al die verleidingen, die wij moeten weerstaan.

Melanie willen wij bedanken voor de vele keren, dat ze ons hielp als wij weer eens niet rechtstreeks op internet konden. Onze schoonzoon Nico feliciteren we met zijn verjaardag.

Vandaag bij prachtig weer over de VOIE ROMAINE, de oude Romeinse weg naar Corbigny gelopen; een klein plaatsje met een streekfunctie. Voor ons wil dat zeggen, dat er weer een bakker, een winkel en een cafe is. En we vonden vrij snel een (eenvoudige) hotelkamer en een internetcafe waar we vandaag eens rustig onze post kunnen bijwerken. Wij voegen ook nieuwe foto s toe.

Groeten Frans Nelly

Bazoches 12/682

Vanmorgen vanuit Vezelay wat later vertrokken, we moesten eerst zelf ons ontbijt organiseren. Warm weer vandaag; later wat bewolking. Liepen vandaag maar 12 km, omdat we wat wilden uitrusten van de laatste twee dagen met lange afstanden en erg warm weer. Hier in Bazoches zouden drie slaapmogelijkheden zijn, maar geen ervan bleek beschikbaar toen we aankwamen. De plaatselijke kruidenier ging ons wel helpen en ging rondbellen. Dat leverde een boerderij waar we kunnen slapen. Inkopen gedaan om vanavond te eten want op t overnachtingsadres kun je geen eten krijgen. Omdat het overnachtingsadres 2 km van de route lag heeft de kruidenier ons ook nog met de auto gebracht; morgen hervatten we dan daar de route.

Vezelay 27/670

Wij zijn in Vezelay; de droom van elke pelgrim. In de middeleeuwen waren er per dag wel meer dan 1000 pelgrims hier; die van hieruit verder trokken naar Santiago de C. Ook vandaag weer warm en moesten een paar stevige klimmen nemen. Zitten nu in refugo met een vorstelijk uitzicht op de kathedraal St. Madeleine. Lang dacht men dat hier de beenderen werden bewaard van Maria Magdalena. Bleek onjuist. Nu is het een typische pelgrimsdoortocht.

Mailly le Ch. 35/643

35 km. gelopen, hoofdzakelijk langs kanaal van Nivernais en het is nog steeds heet. Zitten nu 1 dag voor Vezelay. Onze dochter Mira wordt vandaag 39 jaar. Proficiat. Vandaag zelf gekookt in B&B. Geen restaurant in buurt.

Groetjes Frans en Nelly