Nevers 0/769
Vrije dag in Nevers; Heden terugreis geregeld per TGV: Komen morgen aan in Roermond; waarschijnlijk net voor DE WEDSTRIJD. Vandaag oa bezoek gebracht aan het wonder Bernadette van Lourdes. Nadat ze meer dan 50 jaar begraven was is ze onaangetast opgegraven en rust ze nog steeds volledig intact te Nevers waar ze na de verschijningen in Lourdes in het klooster trad. Zie toegevoegde foto s.
Waarom is iemand zo gek deze reis te maken? Om t avontuur; de sportieve prestatie; omdat we t nog kunnen en om de titel, die we overal in Frankrijk kregen: les Courageux: En natuurlijk door jullie ondersteuning.
Morgen laatste bericht.
Nevers 20/769
Yes. We hebben t gehaald. Wij zijn in Nevers. We hebbent gehaald zonder problemen en zouden makkelijk kunnen doorlopen naar Santiago; maar overmorgen gaan we terug en hopen volgend jaar verder te gaan. Vandaag vroeg onweer. Zette gelukkig niet door. Waren al om 12 uur in Nevers maar t duurde meer als twee uur voordat we onderdak waren. Nu zitten we in een klooster voor twee dagen; morgen proberen we per spoor een terugtocht te regelen voor Zondag. Vandaag jarig; dus extra mooie intocht in Nevers. Willen iedereen danken voor interesse en reacties; mn Thuur en Dan, die dagelijks hun bijzondere bijdragen leverden.
Ourouer 22/749
Boulon 26/727
Corbigny 19/701
Eerst een reactie op de verhalen van Thuur. Vandaag hebben we de gelegenheid ze eens rustig te lezen. Het zijn spannende en verrassende verhalen, maar ik vind het karakter ervan erg frivool. Pelgrims, Thuur gaan niet naar wijnfeesten en bezoeken al helemaal geen onzedelijke Flower Power bijeenkomsten. Water, brood en bidden en af en toe een paar flesjes Chablis, maar dat alleen omdat de Heer zelf ons op de bruiloft van Kanaan daarop wees. Maar blijf in elk geval zo doorgaan; zodat wij kunnen lezen over al die verleidingen, die wij moeten weerstaan.
Melanie willen wij bedanken voor de vele keren, dat ze ons hielp als wij weer eens niet rechtstreeks op internet konden. Onze schoonzoon Nico feliciteren we met zijn verjaardag.
Vandaag bij prachtig weer over de VOIE ROMAINE, de oude Romeinse weg naar Corbigny gelopen; een klein plaatsje met een streekfunctie. Voor ons wil dat zeggen, dat er weer een bakker, een winkel en een cafe is. En we vonden vrij snel een (eenvoudige) hotelkamer en een internetcafe waar we vandaag eens rustig onze post kunnen bijwerken. Wij voegen ook nieuwe foto s toe.
Groeten Frans Nelly
Bazoches 12/682
Vanmorgen vanuit Vezelay wat later vertrokken, we moesten eerst zelf ons ontbijt organiseren. Warm weer vandaag; later wat bewolking. Liepen vandaag maar 12 km, omdat we wat wilden uitrusten van de laatste twee dagen met lange afstanden en erg warm weer. Hier in Bazoches zouden drie slaapmogelijkheden zijn, maar geen ervan bleek beschikbaar toen we aankwamen. De plaatselijke kruidenier ging ons wel helpen en ging rondbellen. Dat leverde een boerderij waar we kunnen slapen. Inkopen gedaan om vanavond te eten want op t overnachtingsadres kun je geen eten krijgen. Omdat het overnachtingsadres 2 km van de route lag heeft de kruidenier ons ook nog met de auto gebracht; morgen hervatten we dan daar de route.
Vezelay 27/670
Mailly le Ch. 35/643
35 km. gelopen, hoofdzakelijk langs kanaal van Nivernais en het is nog steeds heet. Zitten nu 1 dag voor Vezelay. Onze dochter Mira wordt vandaag 39 jaar. Proficiat. Vandaag zelf gekookt in B&B. Geen restaurant in buurt.
Groetjes Frans en Nelly