Ebly 25/240
Bastogne/Bastenaken 26/215
Roel en Melanie waren zo aardig om de laatste twee berichten op deze weblog te zetten; bedankt. Wij hadden twee dagen geen toegang tot internet en hebben toen ons bericht per sms doorgestuurd naar Roel en Melanie, die ze voor ons geplaatst hebben. Dank aan degene die reacties sturen; we lezen ze met interesse. Wij zijn in Bastenaken aangekomen. Ook hier valt niet te onderhandelen. Hotelprijs is hotelprijs! Afgelopen nacht sliepen wij in een trekkershut langs de rivier de Ambleve bij een Brabants echtpaar als beheerder. De route door de Ardennen is mooi, maar zwaar: veel klimmen en dalen en zoals eerder gezegd nauwelijks accomodatie onderweg. Het is erg improviseren. Wij hebben extra op overstekende kippen gelet, vooral als ze zwart zijn. Wij voegen weer wat foto s bij [zie onder tab foto s] Kijk ook eens naar de foto van de Belg, die heen en terug liep naar Santiago en die trots zijn meterslange stempelpaspoort laat zien.
Groeten Frans Nelly
Bistain 24/189
Lierneux 26/165
Vandaag vlak gelopen langs rivier Lienne. Droog tot laatste half uur. Dus snel overnachting gezocht en gevonden in Lierneux. Conditie is prima. Wij lezen met intresse reacties. Gisteren man ontmoet die vanaf september naar Santiago liep EN TERUG!! 5000 KM dus. Baas boven baas!
Stoutemont 41/139
Gisteren geen bericht kunnen sturen. Vandaag dus verslag over twee dqgen. Gisteren van de wondermooie abdij van Val Dieu naar Polleur gelopen.Het weer was over het algemeen goed. Het probleem tijdens het lopen is echter het ontbreken van cafe s en winkels langs de weg, waardoor pauzeren er nog wel eens bij in schiet. Aangekomen in Polleur na 29 km was er maar een hotel dat vanuit zijn monopoliepositie ons 75 euro vroeg en dat is te veel voor een pelgrim. Na wat navragen bij de plaatselijke hangjongeren bleek er chambre d hote te zijn. En inderdaad konden we voor40 euro een hele onderverdieping huren.
Vandaag bij prachtig weer van Polleur naar vStoutemont gelopen met daarin het hoogste punt van onze reis; dus veel klimmen. Wij boften wel want wij konden bij het eerste de beste cafe blijven slapen. Wij waren dus al om een uur onderdak. Inmiddels zijn we aan t wandelen gewend en voelen ons al echte pelgrims. Veel dank voor de reacties; vooral Thuur en Dan produceren weer als vanouds complete literaire romans. Hulde daarvoor.
Bijgaand de eerste foto s onder de tab foto' s.
Groeten
Frans en Nelly
Val dieu 24/88
Vertrokken om 8 uur in Maastricht {na een voortreffelijke nachtrust bij een adres Vrienden van de fiets. Wij vertrokken in de regen en bij aankomst was het net droog. Maar de aankomst maakt veel goed. Wij slapen in de toren van de abdij van Val Dieu; een belevenis op zich. Omdat er verder niets in de buurt is kopen we bier en kaas en eten dat vanavond op. Vanmiddag kunnen we iets warms eten in een restaurant bij de abdij. Ze maken hier bier en kaas; dus we komen niets te kort.
Onze conditie is nog goed; we moeten alleen nog maar wat in het loopritme komen.
Groeten aan allemaal; we gaan nu even de reacties lezen {alvast bedankt daarvoor}. Foto komen later.
Maastricht 32/64
Sittard 32/32
Het is dan eindelijk zover. Vanmorgen om half negen stonden we klaar om te vertrekken. De familie Nissen deed ons uitgeleide. Ik kon het niet nalaten nog eens te citeren: 'Elke reis; hoe groot ook, begint altijd met een eerste stap. En daarna deden we zeernadrukkelijk de eerste stap zetten. We lopen tot Maastricht een stuk Pieterpad. De route was voor ons een deel zeer bekend. Door de Melicker Oo, langs St Odilienberg en daarna Pey-Echt waar we de eerste rustpazue hebben genomen. Eigenlijk was er geen cafe, maar wij namen een afwijkende route en kwamen langs een manege, Helaas; op maandag gesloten! Toen wij vertelden, dat wij onderweg waren naar Santiago veranderde dat ietwat. We kregen zelfs een gratis consumptie als wij een kaars zouden opsteken bij het lichaam van Bernadette in Nevers. Even later kregen we er zelfs nog geld bij (overigens geweigerd) van Oma, die ook wilde, dat er een kaars werd opgestoken. Leuk he. Toen over Susteren en Nieuwstad naar Limbricht, waar we het kasteel gingen bekijken.Vandaar uit naar Sittard waar we tegenover het station logeren bij 'Vrienden van de fiets'. Boven een winkel met 'Oma's spullen'. Het weer was in elk geval droog met wat wind en veranderlijke temperaturen. 's Avonds eten en een terras op de markt van Sittard. Morgen op naar Maastricht. Groeten aan iedereen.
Frans en Nelly