NaarSantiago.reismee.nl

Maastricht 32/64

Zwaar traject. Weer goed. Slapen in Maastricht. Over Puth Valkenburg en Bemelen naar Maastricht. Zijn langs Ravensbosch gekomen. Kort bericht via mobiele telefoon.

Thuur

Hallo Nelly en Frans
Jullie zullen vandaag wel een paar keer overvallen zijn door donder en bliksem; ja dat komt ervan!! Je moet de voortekenen toch waargenomen hebben. Is het je niet opgevallen dat er vanmorgen een zwarte kip jullie (Pieter)pad gekruist heeft? Zo niet dan in het vervolg toch beter opletten, want wie over het Pieterpad zuidwaarts loopt moet zeker in deze dagen op alles voorbereid zijn. Je hebt dan natuurlijk ook niet gezien dat het beest kaarsrecht liep met de kop in de wind, zo van: wie doet me wat! Enfin, zolang jullie je nog kiplekker voelen en door niets anders overvallen worden, maak je dan nog maar geen zorgen. Loop rustig verder en voor je vanavond in een herberg overnacht, wens ik jullie een smakelijke maaltijd, mogelijk met een lekker stuk kip erbij. Vraag voor de zekerheid wel even na of het vlees van een witte kip is! Waarom onnodig risico nemen?!
Ik weet dat jij, Frans, toch wel bang bent voor bliksem en donder, van Nelly weet ik het niet zo; maar ik weet uit welingelichte bron wel dat de komende dagen onweervrij zullen zijn. En mocht het anders zijn, doe als die zwarte kip. Kaarsrecht verder lopen met de kop in de wind, zo van: mij krijgen ze niet bang; gewoon doorgaan ook al trillen de knieën in je broekspijp; dat ziet toch geen kip!
O ja, hoe hebben jullie vannacht geslapen?? Ik besef dat dit een tamelijk vrijpostige vraag kan zijn, maar de nadruk ligt niet zozeer op ‘hoe’ maar wel op ‘geslapen ‘ ; ik bedoel derhalve alleen maar: goed of slecht!
Al iets van Molan de Wijze vernomen? Komt anders nog wel!
Groetjes,
Thuur