Cluis 27/930
Le Chatre 18/903
Vanmorgen uitgebreid ontbijt bij ons overnachtingsadres: een mevrouw in Chateaumeillant, een musicante, die wat bijverdient met kamers verhuren. Zij had gisteren voor ons een prima diner verzorgd en vanmorgen een goed ontbijt. Vandaag is een beetje een makkie want wij lopen maar 18 km. Wij waren dus al om12 uur op de plaats van bestemming. Direct bij de ingang van de stad vonden wij een hotelletje die een speciale pelgrimsprijs voor ons maakte. Dus we hebben een kamer. Vanmiddag even stad bezien en onze dorst lessen. Weer is trouwens prima.4 foto s toegevoegd.
Chateaumeillant 24/885
Na een bijzonder verblijf op de herenboerderij van Annie en Paul (zo mogen we ze noemen )en na een stevig ontbijt gingen we met een zonnetje op stap. Voordat we vertrokken werden er eerst foto s van ons gemaakt. Ze hadden al een hele verzameling van foto s van pelgrims. smiddags ging het weer weer betrekken, maar er viel geen regen. Het landschap is enigszins heuvelachtig en overal vind je sporen van de eeuwenoude pelgrimstocht naar Sint Jacob in Santiago de Compostella. Annie (hierboven) had al een reservering gemaakt voor ons huidig overblijfadres, maar daar aangekomen was het moeilijk te vinden , omdat zoals achteraf bleek de weg drie maal van naam veranderde. Maar we zitten nu hooog en droog en vanavond wordt er voor ons gekookt.
We hebben nieuwe foto s toegevoegd; Als je ze wilt zien klik dan op de tab foto s en vervolgens op de groep foto s na Nevers. Als je dan op de eerste foto klikt vergroot die en door achtereenvolgens op volgende te klikken, zie je ook de andere foto s vergroot.
Loye s / Arnon 30/861
Cherondon du Cher 29/831
Sancions 33/802
Herstarten en instructies Melick 0/769
Nelly en ik hervatten vanaf 29 mei onze voettocht naar Santiago de Compostella in NW Spanje. Roel en Melanie brengen ons zondag 29 mei naar Nevers in Midden Franrijk, waar wij vorig jaar onze etappe beeindigden. Maandag 30 mei gaan we dan lopen. In eerste instantie willen we de Spaanse grens bereiken (ca 750 KM) maar als de conditie en de tijd het toelaten, dan lopen we meteen door naar Santiago (ca 800 km). We moeten in elk geval voor Roel en Melanies bruiloft op 27 augustus terug zijn!
Als je onze tocht wilt volgen ga dan naar onze weblog http://naarsantiago.reismee.nl/ (sla dit adres eventueel op onder favorieten). Wil je nog iets van vorig jaar lezen klik dan rechtsboven op 'alle reisverhalen'.Als wij in 'the middle of nowhere'geen computer vinden, dan sturen we een sms naar Melanie, die dit (korte) verhaal dan op onze weblog zet.
Wil je reageren op ons verhaal - wat door ons zeer op prijs wordt gesteld - klik dan onder ons verhaal op 'reageer'; tik in de dan geopende pagina je naam en in het tekstvak jouw reactie en klik vervolgens op 'opslaan': jouw reactie staat dan op onze weblog. Wil je die reacties lezen klik dan onder ons verhaal op '..... reacties'
Je kunt onze route zelfs zien. Zorg daarvoor dat je het programma Google earth geinstalleerd hebt (gratis te downloaden op http://www.google.com/intl/nl/earth/index.html ) Klik onder 'links' (rechts op onze weblog) op 'langs oude wegen Fis' en er opent zich een webpagina met de naam :GPS tracks nl' Scroll hier naar beneden en klik op de groene knop met de tekst 'google-earth' Google earth opent zich en een blauwe lijn toont onze route. Door in te zoomen kun je zelfs op straatniveau de route volgen !!!
Als laatste. Boven onze blog staat 'geef Frans en Nelly extra fotoruimte kado' NIET DOEN. We hebben fotoruimte genoeg! Wij waarderen meer jullie belangstelling.
We hopen jullie hier maandag 30 mei op deze pagina terug te zien.
Groeten Frans en Nelly
Melick 0/769
Gisteren, 11 juli, aangekomen in Melick nog net voor aanvang van DE WEDSTRIJD. Hebben trein genomen vanuit Nevers naar Parijs Gare de Lyon. Daar binnen een uur gelopen naar Gare du Nord en toen metr de TGV naar Luik. Vandaaruit over Maastricht met de trein naar Roermond. Het laatste stuk - naar Melick - hebben we uiteraard gelopen.
Dit is ons laatste bericht van deze etappe. Iedereen bedankt voor de aandacht en voor de reacties. Tot Ziens