NaarSantiago.reismee.nl

Boulon 26/727

En Nederland heeft gewonnen. Gisteren in ons hotelletje naar de wedstrijd gekeken. Vanmorgen eigen ontbijt georganiseerd omdat er niemand in het hotel was; zij hadden hun vrije dag. Weer erg warm weer. Hadden de keus tussen 14 (te kort) en 31 km ( te lang) lopen. Wij kozen voor t laatste maar waren blij na 26 km onverwacht een B+B te vinden op een boerderij bij onze route. Hebben nu een mooie kamer; zitten vorstelijk in de tuin en eten vanavond mee. Wij zitten nog maar 40 km voor ons voorlopig einddoel Nevers. Onze planning is daar vrijdag - op mijn verjaardag -aan te komen. Zaterdag gebruiken we dan om onze terugtocht te regelen en wij hopen zondag thuis te komen. Gaan nu naar reacties en email kijken. Groeten Frans en Nelly

Reacties

Reacties

Thuur

Hallo Nelly en Frans,
De Groel is er vandoor! De Groel is weg! Jullie kunnen het nog niet gehoord hebben, want ik heb het ook maar net meegekregen. De Groel die vroeger en eigenlijk tot op de dag van vandaag zich altijd ophield in de Krang, het gebied tussen Tungelroy en Zwartbroek, heeft de biezen genomen en is op weg naar het zuiden. En dat gaat snel zeg! Gewoonlijk is hij alleen maar bij het schemerduister onderweg, maar nu schijnt hij die de klok te laten voor wat die is en niet alleen in de duisternis, maar ook gewoon overdag rond te struinen! Renners van de Tour de France hebben hem in ijltempo voorbij zien komen in de Ardennen even voorbij Spa; sommigen dachten dat het een renner was die een snelle demarrage geplaatst had en gingen achter hem aan, maar hij was absoluut niet bij te benen. Bij navraag na de etappe vandaag bleek het om de enige echte Groel te gaan. Nou is de Groel eigenlijk uit op stoute kinderen, die hij hevig laat schrikken zodat ze wel uitkijken om zich na de schemering nog naar buiten te begeven, maar het monster lijkt nu een heel andere bedoeling te hebben! Het ziet ernaar uit dat hij geprogrammeerd is op het uitvoeren van een opdracht. Maar welke?
Ik krijg net een sms-je dat de Groel al in de buurt van Auxere is gezien; boeren die op het land werkten, hebben verteld dat een duivel door hun landerijen aan het trekken was; maar het was de Groel; de Fransen kennen hem natuurlijk niet, maar wij weten wel beter!
Ik hoor nu dat de Groel in Vezelay in een refugo was en daar alles doorzocht heeft; het zoekt blijkbaar iemand of iets! En daarna heeft hij zich naar Bazoches gespoed en heeft daar in een boerderij alles omvergehaald!
Omdat ik wil weten waarom de Groel op weg is gegaan, heb ik de kristallen bol maar weer te voorschijn gehaald en omdat ik vrij precies wist waar ik moest zoeken, had ik hem al heel gauw te pakken. Op een open plek in een bosrijke gebied bij Boulon loopt hij onrustig op en neer. Er komt beweging, even goed kijken, ja ik zie dat er nu een woonwagen in beeld komt, met een grote Peugeot ervoor. En wie stappen daar uit? Niet te geloven: Ludovic en Marinda. Ze begroeten elkaar - op z’n groels - en er komen ook nog twee andere personen uit de auto, Chinezen? Ze gaan allen de woonwagen in. Ik moet even flink inzoemen en zie dan door een raampje dat het er heftig aan toe gaat. Waar ze het over hebben kan ik niet goed horen; veel geroezemoes op de lijn! Ik hoor flarden van het gesprek: ‘ wierook….., pelgrims….., hoe dan ook tegenhouden die twee……, alle informatie over hen………. , het mag niet van de baas….., alles is toegestaan…..’enz. Ik kan er verder geen touw aan vastknopen. Ik zal Molan maar eens vragen wat die ervan denkt.
Desgevraagd heeft Molan niets gezegd; alleen maar zijn wenkbrauwen gefronst en dat zegt bij hem meestal meer dan woorden! “Ik maak me ernstige zorgen”, was het enige wat hij later nog kwijt wilde!
Goed dat jullie vlakbij Nevers zijn en dan een rustperiode hebben; dan hoef je je ook niets aan te trekken van wat de Groel en zijn trawanten daar aan het uitspoken zijn. Of heb ik het nu mis? Nee toch!
Frans en Nelly, blijf waakzaam en kijk goed om je heen; want als de Groel jullie pad kruist, kun je het beste in een hoog tempo - rennend dus - een veilig heenkomen zoeken! En dat – ik herinner me een foto - met díe schoenen…………….
Is er nog hoop? Er is altijd hoop! Hoop ik……..
Groetjes,
Thuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!