NaarSantiago.reismee.nl

Ourouer 22/749

Zitten nu in dit onuitspreekbaar gehucht bij een Joegoslavische weduwe 20 km. voor Nevers, echter zonder internet. Zeer warm hier; waren gelukkig voor 14 uur hier binnen, anders is het op de weg niet uit te houden. Morgen op mijn verjaardag entree in Nevers. Alvast dank voor reacties.

Piet

Voor morgen .......... van harte gefeliciteerd met jullie prestatie en natuurlijk met jouw verjaardag Frans.
See you.

Piet

Thuur

Hallo Frans en Nelly
Hebben jullie vandaag onderweg ook de gangen in de graanvelden gezien? Ik heb ze heel duidelijk kunnen waarnemen en sterker nog, in de graanvelden zijn grote stukken als het ware platgewalst en ik heb ook gezien wie dat gedaan heeft. Vannacht kon ik namelijk maar moeilijk in slaap komen en op een gegeven moment ben ik opgestaan. Op TV zag ik nog een aantal voetbalbeelden en er waren nog enkele commentaren (allemaal herhalingen) en toen het me uiteindelijk wat begon te vervelen (te veel is te veel!) ging ik weer naar bed, maar toen ik boven kwam dacht ik: laat me de kristallen bal eens uit de kast te halen en vervolgens ben ik naar de omgeving van Nevers gaan kijken, eigenlijk dus alleen maar uit verveling omdat Klaas Vaak het vandaag niet goed voor had met mij. Het was wel donker maar omdat de maan helder aan de nachtelijke hemel stond kon ik duidelijk veel bewegingen zien in de graanvelden bij jullie in de buurt. En daarom mijn vraag: hebben jullie daar ook iets van meegekregen?
Maar ik heb meer gezien. Op een gegeven moment zag ik wie ze aan het maken was: de Groel ! Hij vloog van de ene kant naar de andere en plette alle halmen onder zijn gewicht die maar voor zijn voeten kwamen. Wat ging die als een wildebeest tekeer! En toen hij leek te gaan rusten heb ik het resultaat van zijn activiteit kunnen zien. Jullie, Frans en Nelly, kunnen alleen maar gangen gezien hebben, maar met mijn kristallen bol heb ik een echte helikopterview en wat stond daar nou groot in het graanveld: NADA. Volgens mij is dat Spaans voor ‘niet’. Voor wie is deze boodschap bestemd? Ik keek nog eens goed en zag dat de Groel weer actief was geworden; hij ging weer als een dolle tekeer en korte tijd later zag ik het resultaat: achter ‘nada’ stond nu Sa.tia……. , ik dacht even dat hij er satan van ging maken – een Groel is nu eenmaal niet goed inzake spelling – maar het werd Santiago !!
Hij was er amper klaar mee of het begon te donderen, leek het, maar dat was het niet, het waren hele zware stappen die ik hoorde. Ik zat met mijn neus boven op de bol en zag dat de Groel zich uit de voeten wilde maken, maar dat lukte niet. Twee hele grote wezens, reuzen leken het wel, pakten de Groel vast en smeten hem telkens door de lucht en naar elkaar toe en zachtzinning ging het er daarbij bepaald niet aan toe. Hij schreeuwde het uit van de pijn! Na een poosje lieten ze hem vallen en de donkere griezel bleef een tijdje wezenloos liggen. Hij lag precies op de letters ‘na’ van nada, zodat alleen ‘da’ nog te lezen was. Betekent ‘da‘ trouwens niet ‘ja‘ (in het Russisch)? Er stond nu dus ‘da Santiago’ en dat is een heel stuk positiever dan ‘nada’.
Toen de twee reuzen uit het beeld liepen, zag ik wie het waren, ik ken die twee, het zijn Lammert en Eimert, twee goedmoedige reuzen die altijd voor de goede zaak opkomen, tenminste als je ze weet te vinden. Wie zou daarvoor gezorgd hebben?
Intussen was de Groel opgestaan en hij sleepte zich het graanveld uit. Toen ik hem een paar uur later nog eens in mijn bol opzocht, strompelde hij noordwaarts; hij leek naar huis te gaan, naar de Krang!
Dat hadden jullie niet gedacht, hè? Jullie zagen hoogstens de gangen in de graanvelden, maar dit is wat er zich daarachter allemaal heeft afgespeeld!! Ik heb het Molan ook verteld en hem gevraagd of hij wist op wiens vraag Lammert en Eimert te hulp waren gekomen. Hij moest een beetje lachen en dat zei mij genoeg. “Het komt wel goed”, zei hij nog.
Nou Nelly en Frans, nu de weg naar Nevers helemaal gebaand lijkt,
veel wandelplezier nog morgen en slaap gerust vannacht.
Groetjes, ook van Molan,
Thuur

Lies

Hoi Nelly en Frans,
Kan me voorstellen dat jullie het ontzettend warm hebben tijdens deze voettocht, hou vol en nog veel wandelplezier, succes verder!
En Frans alvast proficiat met je verjaardag en maak er samen met Nelly een fijne dag van!
Groetjes, Lies & Tjeu

jeanne

Wat een timing:het doel bereiken op je verjaardag.
Frans hiep, hiep, hiep en een mooie dag.
Drink maar een lekker pilsje op de twee festiviteiten.
Groetjes, Jeanne en Twan

Fien

Hallo Nelly en Frans,
Wij zijn inmiddels ook terug van onze fietsvakantie.
Gelukkig hadden we geluk met het weer, ik moet er niet aan denken dat we met deze hitte moeten fietsen.
Ik vind het daarom zoveel te meer bewonderingswaardig wat jullie lopend presteren.
Frans alvast van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en geef jezelf een rustdag cadeau.
Groetjes en hou goede moed. Thei en Fien.

Anny

Hallo Nelly en Frans.
Als jullie dit lezen hebben jullie het gestelde doel bereikt.
Van harte gefeleciteert. Héééél knap.
Frans ook van harte gefeliciteert met je verjaardag. Maak er een speciale dag van samen.
Groetjes en tot gauw. Anny

Tiny&Peter

Hallo

Frans van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wat is er mooier dan jarig te zijn als je zo een mooie tocht loopt.Jullie hebben het warm lezen wij maar hier is het over de 30 graden.wij hebben de kermis voor de deur staan(werk kermis)dus wij kunnen ook onze lol op!
Nog veel fijne wandeldagen

Grs Peter&Tiny

Tiny&Peter

Hoi Frans
Hier ben ik weer.Had je bericht nog niet gelezen en lees nu dus dat jullie je doel hebben bereikt. Ook hiermee gefeliciteerd!Dat is dus een extraatje erbij op je verjaardag!
Fijne dag.

Grs Tiny