Montamarta 18/610
Vandaag hoofdzakelijk langs rijksweg 630 gelopen over parallel grindpad. Weer is onveranderlijk mooi, alleen de extreme hitte is voorbij. De zon schijnt en het is ongeveer 25 graden. We merken, dat we meer noordelijker lopen.
Vandaag weer in een piepklein dorpje, waar we tot nu toe de hele pelgrimsherberg voor ons zelf hebben. Alles gaat prima en het lopen gaat ons goed af.
Tot morgen
Zamora 32/592
Vandaag zouden we 14 km lopen. Maar we waren al om 10.30 op plaats van bestemming. Dus besloten we nog 18 km extra te lopen naar de grotere plaats Zamora. Daar hebben we een erg mooie albergue. Zamora is een middeleeuwse ommuurde stad.
Wij liggen nu dus een beetje voor op het schema. Onze conditie is dus prima en we hebben er nog zin in.
WIJ HEBBEN NIEUWE FOTO S GEPLAATST; BEKIJK ZE EENS!!!!!!
El Cubo de la Tierra del Vino 20/560
Een prachtige naam voor een plaatsje van niets. Wij zijn hier de enige in de albergue. Een hele herberg dus voor ons alleen.Er is een keuken,dus wij koken vanavond zelf.
Vandaag bijna de hele weg over een zandpad langs een autobaan gelopen,met veel klimmen en dalen. Aan de ene kant de saaie autobaan, aan de andere kant de mooie natuur, die hier hoofdzakelijk uit graanvelden bestaat.
Felicitaties voor Mira,die vandaag 41 jaar wordt.
Calzada de Valdunciel 17/540
Vandaag was een inloopdag; slechts 17 km. Wij hebben al een paar dagen Extramedura verlaten en lopen nu door Castilie en Leon. We merken dat goed. Het echte rauwe is verdwenen. We lopen nu door landbouwgebieden en we zien onderweg zelfs stadjes en gebouwen. In Extramedura zag je uitsluitend natuur en alleen op het eind een stadje. We hebben voor vandaag een harstikke aardige albergue helemaal voor ons alleen. Met keuken, voortuintje, douches enz.
Even reageren op Piet. Ja Piet; de route die we lopen is een van de vele Camino¨s naar Santiago. De meest bekende is de Camino Frances (die we vorig jaar liepen). Daarnaast is er de Camino El Norte (door NoordSpanje; langs de kust) en de Camino Portugese (vanuit Portugal). Wij lopen de Camino de la Plata (de Zilverroute) die in feite de oude Romeinse weg van Zuid- naar Noord-Spanje volgt; letterlijk vaak: je ziet de stenen nog van de Romeinse weg.(zie verder Google).
Gisteren was een bijzondere dag. Niet alleen een rustdag in een van de mooiste steden van Spanje. Maar wij belandden ook nog in het enorme feest op de Plaza Mayor na het behalen van het EKkampioenschap door Spanje. Een belevenis.
Foto¨s uploden later.
Salamanca 0/523
Wat een ervaring. Uitslapen tot 8 uur en rustig een ontbijt nemen en dan op je gemak de stad bezichtigen. En wat voor een stad!! Nooit geweten dat Salamanca zo mooi kon zijn. In de binnenstad kom je meer dan 60 monumenten tegen. En dan zijn er nog de ontelbare terrassen.
En nu blijkt vanavond ook nog de finale voetbal Spanje Italie te zijn. De stad loopt nu al vol fans. Als Spanje wint zal het Plaza Mayor te klein zijn. Er zal nog meer enthousiasme zijn op dit plein dan bij ons optreden in het verhaal van Thuur.
Morgen starten we weer op met een 16 km om er weer in te komen.
Foto s uploaden lukt hier niet. Jullie houden ze tegoed van me.
Salamanca 25/523
San Pedro de Rozados 29/498
Eindelijk, eindelijk in het enige dorpscafe hier: internet. Dus onze (uitgebreide) mail gelezen. En daarna snel gekeken naar jullie berichten op deze blog. In de eerste instantie dank aan iederen, die op onze berichten reageert, dat is een hele steun voor ons. Een speciaal woord van dank aan Melanie (onze schoondochter) die heel nauwkeurig onze blog bijhoudt als wij weer eens alleen een smsje aan haar kunnen sturen. Ook dank weer voor onze Thuur met zijn onderhoudende verhalen (beslist lezen allemaal).
Met ons gaat het goed. Pijnlijk voor julie helaas, maar het weer blijft hier onveranderlijk goed. Dat betekent, dat elke dag de zon schijnt en de lucht blauw is. Doordat wij nu wat noorderlijker lopen is de hittegolf gelukkig voorbij. Maar wij moeten s middags nog steeds de schaduw opzoeken. Vandaag kregen we een mail, dat het Frans echtpaar terug naar huis is, omdat het te zwaar voor hen werd. Ook beide Duitsers die wij ontmoeten geven op (toch nog een overwinning van Nederland op Duitsland!!). Wij lopen de laatste dagen met 4 Franse mannen en Nelly is nu de enige vrouwelijke loper op dit deel van de Camino. En zij straalt nog van energie.
De laatste dagen liepen we door streken waar we compleet ingesloten werden door de meest fantastische vlinders. Vandaag de eerste echte bergetappe; een hoge berg die we moesten beklimnmen. Bleek achteraf erg mee te vallen.
Morgen is er een redelijk makkelijke tocht naar Salamanca en daar krijgen we voor de eerste keer een dag rust.
Ik probeer nu foto´s up te loaden; hopelijk lukt dat.