NaarSantiago.reismee.nl

Calzada de Valdunciel 17/540

Vandaag was een inloopdag; slechts 17 km. Wij hebben al een paar dagen Extramedura verlaten en lopen nu door Castilie en Leon. We merken dat goed. Het echte rauwe is verdwenen. We lopen nu door landbouwgebieden en we zien onderweg zelfs stadjes en gebouwen. In Extramedura zag je uitsluitend natuur en alleen op het eind een stadje. We hebben voor vandaag een harstikke aardige albergue helemaal voor ons alleen. Met keuken, voortuintje, douches enz.

Even reageren op Piet. Ja Piet; de route die we lopen is een van de vele Camino¨s naar Santiago. De meest bekende is de Camino Frances (die we vorig jaar liepen). Daarnaast is er de Camino El Norte (door NoordSpanje; langs de kust) en de Camino Portugese (vanuit Portugal). Wij lopen de Camino de la Plata (de Zilverroute) die in feite de oude Romeinse weg van Zuid- naar Noord-Spanje volgt; letterlijk vaak: je ziet de stenen nog van de Romeinse weg.(zie verder Google).

Gisteren was een bijzondere dag. Niet alleen een rustdag in een van de mooiste steden van Spanje. Maar wij belandden ook nog in het enorme feest op de Plaza Mayor na het behalen van het EKkampioenschap door Spanje. Een belevenis.

Foto¨s uploden later.