Calzada de Bejar 23/447
Aldeaneuva del Camino 27/424
Olivia de Plasencia 25/397
Galisteo 25/372
Grimaldo 21/347
Embalse de Alcantara 23/326
Bovenstaande mooie naam kan ook vertaald worden door ¨stuwmeer van Tajo¨. Dat betekent, dat we vandaag niet overnachten in een stad(je) maar helemaal geisoleerd aan een stuwmeer met in de verre verte geen andere bewoning. Heel vreemd. Maar mooi. We hebben vanuit het terras van de albergue een heel mooi uitzicht over het stuwmeer. En alles wat we nodig hebben (slapen, eten en drinken) is hier te krijgen (een pilsje voor 1 euro, waar krijg je dat nog?)
De tocht hierheen was voor de eerste 12 km erg mooi door een totaal verlaten landschap met enorme vlakten en grote zwerfkeien. Onderweg hebben we bij een drinkplas een hert gezien. En Nelly vroeg te vermelden, dat we ook vaak erg mooie vogels zien, waaronder arenden.
De laatste11 km bestond uit een erg moeilijk bergpad langs een rijksweg en verder de rijksweg zelf. Dat was moeilijker, vooral omdat de temperaturen hier na de middag boven de 35 graden gaan.
Als laatste nog een reactie speciaal voor Thuur.
Zo kennen we je weer. We hebben erg moeten lachen vooral over je laatste verhaal, waarbij je de Spaanse stier voor paal zette. We vinden het erg van je val en wensen je een voorspoedig herstel. Toch nog 2 zaken om de zaak wat te relativeren:
1. Je hebt wel eens vaker - en met succes- je poot stijf gehouden.
2. Nelly en ik zijn blij, dat we je - op je stoel met jouw been op een kruk - toch een wandeling kunnen laten maken door dat mooie deel van Spanje.
Hoe dan ook: blijf ons vermaken en veel geluk met het genezingsproces.
Frans en Nelly
Casar de Caceres 12/303
Hoi. Vandaag weer een kleine afstand. Dat komt omdat we in verband met overnachtingsmogelijkheden moesten kiezen tussen 12 en bijna 40 km endit laatsteis bij deze hitte ´s middags niet te doen. Dus vandaag al voor elf uur in de eenvoudige pelgrimsherberg aangekomen. Miriam - de Franse - die ons ivm met een blessure al 6 dagen met de bus volgt - heeft vandaag weer het traject gelopen.
Het dorp is weer precies zoals we dat kennen: lage witgekalkte huizen met erg veel cafe ´s, die uitsluitend door mannen worden bezocht.
Morgen stappen we weer verder. We gaan dan naar een pelgrimsherberg, die geisoleerd aan een stuwmeer ligt. Tot dan.
Caceres 12/291
Wij hebben 21 foto´s kunnen plaatsen. Bekijk ze svp. Let vooral op het wisselend landschap en de altijd aanwezige strakblauwe lucht. Gisteren sprak ik over de vele Romeinse overblijfselen; die kun je nu zien op de foto´s.
Vandaag maar 12 km gelopen, maar het was een pittige tocht over bergweggetjes met veel klimmen en dalen en steeds keien en stenen op het pad.
Met ons gaat alles goed. Vanmiddag hebben we zelfs een rustpauze om de mooie stad Caceres (erkend door UESCO als werelderfgoed) te bezoeken.
Allemaal de groeten