NaarSantiago.reismee.nl

San Pedro de Rozados 29/498

Eindelijk, eindelijk in het enige dorpscafe hier: internet. Dus onze (uitgebreide) mail gelezen. En daarna snel gekeken naar jullie berichten op deze blog. In de eerste instantie dank aan iederen, die op onze berichten reageert, dat is een hele steun voor ons. Een speciaal woord van dank aan Melanie (onze schoondochter) die heel nauwkeurig onze blog bijhoudt als wij weer eens alleen een smsje aan haar kunnen sturen. Ook dank weer voor onze Thuur met zijn onderhoudende verhalen (beslist lezen allemaal).

Met ons gaat het goed. Pijnlijk voor julie helaas, maar het weer blijft hier onveranderlijk goed. Dat betekent, dat elke dag de zon schijnt en de lucht blauw is. Doordat wij nu wat noorderlijker lopen is de hittegolf gelukkig voorbij. Maar wij moeten s middags nog steeds de schaduw opzoeken. Vandaag kregen we een mail, dat het Frans echtpaar terug naar huis is, omdat het te zwaar voor hen werd. Ook beide Duitsers die wij ontmoeten geven op (toch nog een overwinning van Nederland op Duitsland!!). Wij lopen de laatste dagen met 4 Franse mannen en Nelly is nu de enige vrouwelijke loper op dit deel van de Camino. En zij straalt nog van energie.

De laatste dagen liepen we door streken waar we compleet ingesloten werden door de meest fantastische vlinders. Vandaag de eerste echte bergetappe; een hoge berg die we moesten beklimnmen. Bleek achteraf erg mee te vallen.

Morgen is er een redelijk makkelijke tocht naar Salamanca en daar krijgen we voor de eerste keer een dag rust.

Ik probeer nu foto´s up te loaden; hopelijk lukt dat.