Madrid 6 en 7 juni.
Wij hebben de eerste reacties gelezen. Dank daarvoor. Gisteren zijn we 40 km buiten Madrid naar El Escorial geweest: het klooster/paleis van "onze" koning Philips II. Vandaag nog eens lekker door Madrid geslenterd. En het is ons gelukt wandelstokken te lopen. Morgen lopen.
Madrid. 4 en 5 juni 2015
Gisteren is de heenreis naar Madrid foutloos verlopen. Achtereenvolgens trein bus vliegtuig en metro. Om 's 4 uur waren we in ons gereserveerd pension hartje Madrid. Vandaag Madrid bezocht bij 30 graden. Eerst onze credential gehaald bij de Jacobuskerk. Toen sightseeing Madrid: Piaza grande, het koninklijk paleis, het Pradomuseum en op tijd een terras. Maandag gaan we lopen.
Santiago de compostella 28/1612
Salceda 23/1584
Boimorto 26/1561
Roxica 26/1535
Baamonde 20/1509
Wij hebben vandaag de 100-km-grens bereikt, dus de afstand tot Santiago is 100 km. Wij hebben gelukkig voor morgen na 26 km een aardig overnachtingsadres geboekt. Dat is nogal belangrijk, want de komende 45 km is eigenlijk niets te vinden om te slapen. Maar met wat geluk boekten wij m.b.v. een winkelier in Baamonde dit bijzonder adres: een vrouwtje in een piepklein dorpje dat wat fruit enz verkoopt en nu ook 10 bedden ter beschikking heeft voor pelgrims. Wij zijn benieuwd. Vannacht slapen we in een albergue tesamen met 90 andere pelgrims. Zie foto´s
Vilalba 22/1489
Vandaag prima kunnen lopen. Mooie wegen/paden en nauwelijks klimmen. Alleen bleef de regen steeds dreigen en af en toe vielen er een paar druppels. We waren al vroeg op onze bestemming, maar zagen dat er al een hele rijvoor de albergue stons te wachten, Bovendien lag die albergue 2,5 km voor de stad. We besloten door te lopen en in de stad een kamer te nemen in een hotelletje. Datis ons prima gelukt, Daar kon ik ook onze terugtocht boeken. Wij hopen 14 augustus in Santiago aan te komen en vertrekken dan daar zaterdag 16 augustus met de bus naar Nederland, waar we zondagmiddag hopen aan te komen. We hopen dan zondag voor de avond thuis te zijn.
Groeten Frans en Nelly