NaarSantiago.reismee.nl

Madrid 6 en 7 juni.

Wij hebben de eerste reacties gelezen. Dank daarvoor. Gisteren zijn we 40 km buiten Madrid naar El Escorial geweest: het klooster/paleis van "onze" koning Philips II. Vandaag nog eens lekker door Madrid geslenterd. En het is ons gelukt wandelstokken te lopen. Morgen lopen.

Madrid. 4 en 5 juni 2015

Gisteren is de heenreis naar Madrid foutloos verlopen. Achtereenvolgens trein bus vliegtuig en metro. Om 's 4 uur waren we in ons gereserveerd pension hartje Madrid. Vandaag Madrid bezocht bij 30 graden. Eerst onze credential gehaald bij de Jacobuskerk. Toen sightseeing Madrid: Piaza grande, het koninklijk paleis, het Pradomuseum en op tijd een terras. Maandag gaan we lopen.

Santiago de compostella 28/1612

Ons verhaal van gisteren is verdwenen, maar wij zijn aangekomen in Santiago na 1612 km. Om 14 uur stonden we op de berg van de vreugde en zagen S;antiago liggen. Om 14.30 bereikten wij voor de 4e maal de kathedraal van Santiago. Zie ook foto s. Nu 2 dagen rust en dan zijn we zondagavond om ca 6 uur thuis.santiavo

Salceda 23/1584

Na 11 km lopen kwamen we op bekend terrein: we bereikten de stad Arzua, waar we op de Camino Frances stootten die we in 2011 al eens gelopen hebben. Het beeld veranderde meteen: liepen we eerst bijna altijd alleen, nu hadden we steeds tien pelgrims voor ons en tien achter ons. De Spanjaarden maken er een soort Carnaval van met veel bier en luidruchtig schreeuwen. Nog 28 km en we ZIJN ER!!!!

Boimorto 26/1561

Wij zitten inmiddels voor op de planning. Daarom komen woj waarschijnlijk woensdag ipv donderdag aan in Santiago. De omgeving is erg mooi en inmiddels schijnt ook de zon. Vandaag zijn we t hoogste punt van de tocht gepasseerd. We zitten nu in n albergue met slechts enkele man die 1,5 miljoen gekost heeft. Nog 52 km.

Roxica 26/1535

Slapen nu op n boerderij in the middle of nowhere. Gelukkig op tijd binnen want de hele middag regent het. Afstand tot Santiago: 77 km.

Baamonde 20/1509

Wij hebben vandaag de 100-km-grens bereikt, dus de afstand tot Santiago is 100 km. Wij hebben gelukkig voor morgen na 26 km een aardig overnachtingsadres geboekt. Dat is nogal belangrijk, want de komende 45 km is eigenlijk niets te vinden om te slapen. Maar met wat geluk boekten wij m.b.v. een winkelier in Baamonde dit bijzonder adres: een vrouwtje in een piepklein dorpje dat wat fruit enz verkoopt en nu ook 10 bedden ter beschikking heeft voor pelgrims. Wij zijn benieuwd. Vannacht slapen we in een albergue tesamen met 90 andere pelgrims. Zie foto´s

Vilalba 22/1489

Vandaag prima kunnen lopen. Mooie wegen/paden en nauwelijks klimmen. Alleen bleef de regen steeds dreigen en af en toe vielen er een paar druppels. We waren al vroeg op onze bestemming, maar zagen dat er al een hele rijvoor de albergue stons te wachten, Bovendien lag die albergue 2,5 km voor de stad. We besloten door te lopen en in de stad een kamer te nemen in een hotelletje. Datis ons prima gelukt, Daar kon ik ook onze terugtocht boeken. Wij hopen 14 augustus in Santiago aan te komen en vertrekken dan daar zaterdag 16 augustus met de bus naar Nederland, waar we zondagmiddag hopen aan te komen. We hopen dan zondag voor de avond thuis te zijn.

Groeten Frans en Nelly