NaarSantiago.reismee.nl

Boimorto 26/1561

Wij zitten inmiddels voor op de planning. Daarom komen woj waarschijnlijk woensdag ipv donderdag aan in Santiago. De omgeving is erg mooi en inmiddels schijnt ook de zon. Vandaag zijn we t hoogste punt van de tocht gepasseerd. We zitten nu in n albergue met slechts enkele man die 1,5 miljoen gekost heeft. Nog 52 km.

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Wat hoor ik? Het wordt tijd dat jullie Santiago bereiken? Omdat jij, Frans, door je sokken heen bent!!
En Nelly heeft nog een stel over!? Dan is Nelly dus zuiniger met haar voetbekleding omgegaan. Maar geen nood! Je trekt gewoon een paar sokken van Nelly aan! Wat? Die zijn te klein? Geen nood! Je kent toch die schoenenspanners; die worden gebruikt als de schoenen toch iets te klein uitvallen. Zo heb je ook sokkenspanners, alleen hebben jullie die natuurlijk niet meegenomen. Maar geen nood, daar is ook iets op te vinden. Een half uurtje voordat je de sokken van Nelly aan je voeten wil doen, trek je ze eerst over jouw hoofd. Kan overigens tijdens het wandelen; zo breng je menig medepelgrim wellicht ook nog op een idee! Gegarandeerd dat de sokken daarna passen en wellicht ook al lekker zijn opgewarmd!
Zo zie je maar, er is voor meer zaken een eenvoudige oplossing dan je zou denken en je voeten zullen je dankbaar zijn!
Overigens mijn complimenten voor de mooie foto’s van deze tocht; uiteraard moet er nog minstens één bijzondere aan toegevoegd worden met daaronder de tekst: Waarom zou Frans dit bijzondere hoofddeksel dragen? Daar hoef je dan niet op te antwoorden, want de uitleg is hierboven al gegeven.
Loop lekker ”gesokt” door naar Santiago.
Je kunt overigens ook gewoon op blote voeten lopen; dan is die flauwekul van hierboven helemaal niet nodig!

Groetjes en succes met de laatste ‘stappen’!

Thuur

Riek Maas

Beste Nelly en Frans;

Al weer bijna het doel bereikt !
En wat een avontuurlijke belevenis iedere keer, zo van wat zal de heer ons van daag weer geven.
Maar gelukkig duurt het voor Noortje en Joep niet meer zo lang (ze kijken er naar uit om jullie weer te zien) en dan hebben ze nog een week vakantie .

Het is hier vakantie tijd dus ook personeel dat vakantie heeft,vandaar dat wij even niet gereageerd hebben
maar hebben jullie wel gevolgd
en zeker er van genoten.

Verder succes met de laatste kilometers
en tot ziens.
Groeten v Riek en Wil.

Martijn en José

zo wauw wat schiet dat dan al weer een eind op richting Santiago, ik denk dat je het moet mee maken om in te kunnen voelen hoe dat dan moet zijn, zo bijna bij het einddoel. groeten Martijn.

Theo van Arensbergen

we zijn terug; het heeft veel tijd gekost om alle berichten door te nemen, maar onze bewondering en verwondering zijn alleen maar gestegen.
Ik denk niet dat het hier de plaats is om onze caravanvakantie aan jullie te vertellen omdat jullie dan per direct stoppen met wandelen.
Het wordt dan weer de caravan met ons als lichtend voorbeeld.
Nellie en Frans de zon schijnt hier niet en zeker niet fel, dus jullie conclusie: Theo heeft een zonnesteek, is niet geheel juist.
Veel groeten en wandel zoals alleen jullie kunnen.

Theo