NaarSantiago.reismee.nl

Madrid 6 en 7 juni.

Wij hebben de eerste reacties gelezen. Dank daarvoor. Gisteren zijn we 40 km buiten Madrid naar El Escorial geweest: het klooster/paleis van "onze" koning Philips II. Vandaag nog eens lekker door Madrid geslenterd. En het is ons gelukt wandelstokken te lopen. Morgen lopen.

Flip

Filipe Juan Pablo Alfonso de Todos los Santos de Borbón y Grecia,
Rey d’Espana
Palacio Real, Madrid

Traducita de los espanoles por la embajada holandesa
(vertaald uit het Spaans door de Nederlandse ambassade)

Beste Frans en Nelly,
Jammer, jammer, dat we elkaar gisteren niet getroffen hebben, toen jullie in mijn palacio waren. Wij, reine Letitia en ik, rey Filipe, hebben jullie echter wel gezien, net op het moment dat jullie voor het paleis stonden en er vol bewondering naar keken. Wij stonden toen op de 2e verdieping achter het 3e raam van rechts en hebben het venster toen nog opengetrokken en vervolgens enthousiast naar jullie gezwaaid, maar nogmaals, jammer, jammer, jullie zagen ons niet en jullie gingen even later het gebouw in. We zijn toen als de bliksem naar beneden gesneld over de escalera principal, de paleistrap (de lift deed het weer eens niet!) en daarbij verstuikte Letita nog licht haar enkel, maar toen we in de Salón del trono, de troonzaal, kwamen, konden we jullie daar, maar ook elders helaas niet vinden. Maar dat zou sowieso moeilijk zijn geweest, omdat het paleis ook zo ontzaggelijk groot is. Het is met zijn 3418 kamers niet voor niets het grootste koninklijk paleis van de wereld!
Jammer, jammer, dus, want we hadden jullie graag persoonlijk alle succes toegewenst bij – zo vertelde de ambassadeur van Nederland mij – het begin van jullie 5e pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Daarom doen we dat nu via dit bericht schriftelijk, maar ik zeg toe, Nelly en Frans, dat we jullie t.z.t. bij de aankomst in Santiago zullen staan opwachten om jullie dan te feliciteren met het volbrengen van deze vijfde tocht. Maar voor het zover is: veel loopplezier en geniet van mijn schone Spaanse land.
Saludar,
Flip

Dennis Patricia Lindsey Dimitri en Esmee

Hoi ome Frans en tante Nelly
Succes met het wandelen en maak er wat moois van samen.Heel veel liefs van familie Ramaekers uit Lelystad