NaarSantiago.reismee.nl

Monesterio 21/106

Wij komen er weer in. Wij merken, dat het lopen gemakkelijker gaat en waren ook niet echt moe na aankomst. Vandaag eerst een 12 km op een brede eenzame verharde steenslagweg, waarbij wij Andalusie verlieten en Extramadura binnenliepen. Daarna liepen we een pad tussen een rijksweg en een autobaan met op het eind een behoorlijke klim. Het weer was vandaag zelfs iets bewolkt met veel wind. Temperatuur omstreeks 12 uur: 23 graden.

De natuur is adembenemend. Wij lopen door een heuvelachtig landschap met vooral steeneiken en olijfbomen. Vandaag was er ook een ecalyptusbos. Vandaag troffen voor het eerst tijdens de trip onderweg een cafe aan!!

Wij hebben weer een mooie pelgrimsherberg, waar we weer met dezelfde mensen (een Nederlander en twee Fransen) overnachten. Vandaag koken we zelf. Een Spanjaard, die eerst met ons liep is vooruit gelopen (hij liep 40 km op een dag). De Australier, die we gisteren troffen is met de fiets weer een stuk vooruit.

Onze conditie is goed en we hebben er zin in. Helaas is het vinden van een internetcafe moeilijk (op het ogenblik is er overal wifi, maar wij hebben geen eigen computer!)

Het uploaden van onze foto´s lukt dus nog steeds niet, helaas.

Real de la jara. 14/81

vandaag een korte trip, maar meer dan de moeite waard. het landschap is werkelyk prachtig .Wy liepen tussen de Iberische zwynen. het weer is nog steeds zoning. vanavond samen eten maken met 3 Nederlanders, 1 Australier, 2 Fransen.Wy genieten - ondanks de inspanning af en toe - nog steeds

Almaden de la Plata 30ยก71

Mooie maar zeer zware dag. Eerst 16 km (is 3 uur) langs rustige autoweg lopen. Toen door het erg mooie natuurreservaat Sierras Norte (14 km) Het venijn zat m in de staart: Vlak voor het dorp was een erg hoge berg die we moesten beklimmen; zeg maar beklauteren bij zeer hoge temperaturen en een steeds zwaarder lijkende rugzak. Ook de afdaling was moeilijk. Maar om half drie waren we moe maar voldaan in het dorp (met weer ooievaars op de kerktoren). We slapen weer eens op een 2 persoonskamer en kijken vanavond naar Ned Denenmarken. Het blijft hier zonnig; wij trouwens ook.

Morgen een makkie: 14 km. Maar het is ook zondag.

Helaas weer geen foto´s. Het is erg moeilijk in een bar alles te installeren om foto s up_te-loaden.

Castilblanco de los Arroyos 18/41

Wat een mooie plaatsnaam hierboven, he? Vandaag 'slechts' 18 km gelopen door een mooi natuurgebied. Wij zitten nog steeds in Andalusie. Langs de route vandaag veel steeneiken en olijfbomen. Ook veel konijnen gezien. De route was mooi maar alle paden zijn uitgesleten door de stroom van de regen, waardoor je goed moest kijken naar waar je je voeten neerzette. Vandaag iets minder warm en wat meer wind, wat natuurlijk lekker was tijdens het lopen.

In onze herberg vandaag weer dezzelfde mensen (dat zal ook wel een tijdje blijven zo, want iedereen loopt zo ongeveer dezelfde afstand van herberg naar herberg. Wij komen steeds tegen: 2 meisjes, een Frans echtpaar, een Nederlandse man uit Schagen en een Spaanse man uit Barcelona. Daardelen we dan de slaapzaal mee.

Morgen een wat zwaardere etappe van bijna 31 km met het vooruitzicht, dat er geen drinken, water en eten is langs de route. Het lukt nog steeds niet foto? up te loaden.

Groeten aan allemaal.

Guillena 23/23

Vandaag de eerste echte loopdag. Ging goed. Vanmorgen om 6 uur opgestaan en vertrokken. De last van de rugzak viel mee. Alleen de laatste kms waren zwaarder. Wij moeten er weer inkomen. Wij waren om 12 uur op bestemming, maar de alberque ging pas om 2 uur open. Toen bij een kruidenier wat gedronken en gegeten, Om 2 uur precies konden we de alberque in en kregen we ons bed. Een mooie pas gerenoveerde herberg. Wij kwamen daar een man tegen uit Schagen, die dit traject ook liep. Dat is belangrijk omdat je hem waarschijnlijk elke avond weer tegenn komt. We lopen immers elke dag hetzelfde traject. Het blijft onveranderlijk 35 graden. Daarom vertrekken we morgen ook weer vroeg.

Van hieruit feliciteren we Wiel Korsten alvast met zijn verjaardag.

Sevilla 0/0

Gisteren na een snelle en comfortabele tocht aangekomen in Sevilla.Meteen werd onze veerkracht op de proef gesteld. De bepakking leek toch zwaarder dan gedacht en het was 35 graden!!! Een verschil van zeker 20 graden.Met de bus naar het centrum en van daar uit een half uur lopen naar ons gereserveerd pension.Snel een douche en toen een verdiend terrasje.

Vandaag Sevilla bezocht,Echt een heel mooie stad met duidelijk nog Moorse invloeden. In de kathedraal onze eerste stempel gehaald.

Morgen gaan we om 6 uur lopen. Dan is het nog koel en we hopen dan rond het middaguur op de plaats van bestemming te zijn (21 km morgen). We gaan ervoor!!

Vandaag kunnen we geen foto`s uploaden. Die komen later,

Groeten uit Sevilla aan allen.

EEN NIEUWE TOCHT !!!!!!! Melick 0/0

En ik had me nog zo voorgenomen dit jaar het wat rustiger aan te doen wat betreft lange-afstands-wandelingen. Maar het is VERSLAVEND!! Voordat we het zelf realiseerden hadden we al besloten om toch weer te gaan lopen. Dit maal de ZILVERROUTE (of in Spaans: la Ruta de la Plata). Dat is een 1003 km lange voettocht door zeer dunbevolkt gebied van Sevilla in Zuid-Spanje naar Santiago de Compostella in Noord-west Spanje. Daarbij lopen we door Andalusie; Extremadura, Castilië en León en Galicie. Misschien lopen we na aankomst in Santiago nog (3 dagen) door naar de kustplaats Finestere (wat 'einde van de wereld' betekent) om daar - naar gewoonte - onze pelgrimskleding te verbranden.

Maar eerst op dinsdag 5 juni per vliegtuig naar Sevilla; vervolgens woensdag om Sevilla te bekijken en daarna op donderdag 7 juni beginnen we te lopen. De route is gemarkeerd en er liggen op regelmatige afstanden weer pelgrimsherbergen. In tegenstelling tot de 'camino Frances' die we vorig jaar liepen is deze camino erg rustig en verlaten. We hebben er zin in.

We vinden het fijn als jullie ons via deze weblog volgen en als je wilt kun je ook weer commentaren toevoegen aan deze blog.

Het volgende bericht volgt op 5 of 6 juni. Tot dan

PS:NIET reageren op het verzoek om Frans en Nelly extra fotoruimte te geven!

Melick

Het is voorbij. Met gemengde gevoelens zijn wij woensdag omstreeks 17.00 u met de bus van Eurolines in Eindhoven aangekomen. Daarna naar Budel om de (klein)kinderen te zien en toen naar het vertrouwde Melick. Gisteren veel bezoek gehad dus vandaag pas de gelegenheid het afsluitend verhaal te schrijven.

Dat afsluitend verhaal houdt in, dat wij met erg veel plezier terug kijken op de afgelopen 2,5 maand. Mede ook door de belangstelling die jullie toonden. Zonder ook maar iemand tekort te willen doen een speciaal woord van dank voor Thuur Stroux en Dan. Thuur die ons elke dag weer verraste met een orgineel verhaal en Dan, die op wetenschappelijke wijze de reis van commentaar voorzag.

Ons doel is bereikt; nu geen BUON CAMINO meer, maar het 8uur-journaal en boterham met kaas. Dit was het. Allen gegroet en tot .......