NaarSantiago.reismee.nl

EEN NIEUWE TOCHT !!!!!!! Melick 0/0

En ik had me nog zo voorgenomen dit jaar het wat rustiger aan te doen wat betreft lange-afstands-wandelingen. Maar het is VERSLAVEND!! Voordat we het zelf realiseerden hadden we al besloten om toch weer te gaan lopen. Dit maal de ZILVERROUTE (of in Spaans: la Ruta de la Plata). Dat is een 1003 km lange voettocht door zeer dunbevolkt gebied van Sevilla in Zuid-Spanje naar Santiago de Compostella in Noord-west Spanje. Daarbij lopen we door Andalusie; Extremadura, Castilië en León en Galicie. Misschien lopen we na aankomst in Santiago nog (3 dagen) door naar de kustplaats Finestere (wat 'einde van de wereld' betekent) om daar - naar gewoonte - onze pelgrimskleding te verbranden.

Maar eerst op dinsdag 5 juni per vliegtuig naar Sevilla; vervolgens woensdag om Sevilla te bekijken en daarna op donderdag 7 juni beginnen we te lopen. De route is gemarkeerd en er liggen op regelmatige afstanden weer pelgrimsherbergen. In tegenstelling tot de 'camino Frances' die we vorig jaar liepen is deze camino erg rustig en verlaten. We hebben er zin in.

We vinden het fijn als jullie ons via deze weblog volgen en als je wilt kun je ook weer commentaren toevoegen aan deze blog.

Het volgende bericht volgt op 5 of 6 juni. Tot dan

PS:NIET reageren op het verzoek om Frans en Nelly extra fotoruimte te geven!

Theo Ria Van Arensbergen

vel succes en hopelijk na deze tocht graag lijfelijk contact