NaarSantiago.reismee.nl

Sancions 33/802

Vandaag meteen zwaar begonnen. 32,5 km en benauwd weer. Met veel moeite hotelkamer gevonden. Geen internet. Mooie omgeving. Met dank aan Roel en Melanie die ons naar Nevers brachten

Dennis,Patricia en de kids

Wij wensen jullie heel plezier onderweg en we zullen vaak op de site kijken waar jullie nu zitten.

Groetjes vanuit Lelystad van Dennis,Patricia,Lindsey,Dimitri en Esmee

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,
Jullie zijn weer op weg gegaan. Je weet toch dat het maar een klein eind is wat jullie nog af te leggen hebben; de plaats vanwaar jullie vertrokken zijn, zegt dat ook: Ne-ver-s.
‘Ne’ betekent (naast ‘non’, en dan bedoel ik geen kloosterzuster!) in het Frans ‘niet’.
‘Ver’ moet je gewoon niet vertalen’ en die ‘s’ achteraan die is er in de loop der eeuwen bijgekomen; daar moet je je niets van aan trekken! Je kunt het vergelijken met ‘Langer’; daar is ook ooit een ‘s’ aan toegevoegd. Vraag maar aan Nelly.
Overigens had Frans ook niet Van Moorsel moeten heten, maar Moorsels.
(‘Vaders’ betekent toch ook gewoon: van vader!)
Maar hoe het ook zij: alles bij elkaar betekent het dat het vanaf ‘Nevers’ ‘niet ver’ meer is!
We zullen jullie blijven volgen, maar de komende dagen lukt dat even niet want wij gaan ook een poosje op weg: naar Pa-rijs. Ook hier zegt de naam wat Pa gaat doen (samen met Ma): hij gaat op rijs (ja ik weet dat dat eigenlijk met een korte ‘ei’ moet, maar wie valt daar nog over!!)
Gewoon: ‘Pa’ gaat op ‘rijs’. En waarheen? Naar Parijs!
Groetjes en zet de beste beentjes voor!!
Thuur