NaarSantiago.reismee.nl

Marciac 20/1510

Eindelijk weer computer gevonden op VVVkantoor van Marciac. Met dank aan Melanie die keurig elke dag verhalen toevoegde, die wij haar per sms zonden als er geen computer was. Vandaag is het weer totaal anders: koeler, bewolkt en wat wind. Prima wandelweer.We waren al vooor half twaalf in Marciac. Duurde wel evenvoor we een slaapplaats hadden gevonden. Werd uiteindelijk een grote stacaravan op de camping met alles erop en eraan. Vanmiddag uitrusten en boodschappen doen voor 2 dagen, want Nelly kookt vanavond zelf en morgen zitten we op een locatie waar niets te koop is: dus meenemen. Wij hebben 6 foto s bijgevoegd.

Montesquiou 28/1490

Vandaag weer warm maar gelukkig meer wind. Vroeg gaan lopen: 7 uur. 's Middags 41 gr!! Waren gelukkig op om 1 uur op plaats van bestemming. Zitten in houten chalet op terrein van een kasteel. Hebben vanmiddag in restaurant gegeten omdat bij het kasteel niets te krijgen is. Contitie is weer goed.

Biran 14/1462

Vandaag erg heet. Bovendien slecht geslapen op camping. Daardor vermoeid. Wij besloten na 14 km een kamer te nemen en te rusten. Goed besluit. Groetjes

Castera Verduzan 28/1448

Warme dag vandaag. Kunnen nu de Pyreneeen zien. Vandaag geen kamer gevonden. Slapen nu in ons tentje op de camping. Verder alles o.k.

Lectoure 34/1420

Zware dag. Veel gelopen en veel beklimmingen. Bovendien waren de wegen, waarop we liepen nogal druk. We waren in elk geval blij, dat het weer goed was en dat we in Lectoure direct naast het VVVkantoor een aardig BBadres vonden, met tuin enz. Wij komen veel pelgrims tegen omdat onze route momenteel parallel loopt met de Puyroute naar Compostella. Gisteren in de gite nogal lang gepraat met een Duitser; die piloot op een straaljager en bij de Lufthansa is geweest. Omdat we in de gite een 4persoonskamer hadden en de 2 andere bedden door mannen waren bezet heeft Nelly dus met 3 mannen moeten slapen, die bovendien ook nog hard snurkten. 6 foto s toegevoegd. Groeten

Auvillar 26/1386

Na een nacht goed slapen (en eten) in ons klooster, waar onze kamer uitzicht bood op de kloostertuin, zijn we vroeg gaan lopen. Helaas. Wij zochten aansluiting op onze route (die langs een kanaal liep) maar wij kozen het verkeerde kanaal. Daar kwamen we na 3 km achter, zodat we na 6 km weer bij ons beginpunt stonden. Gelukkig ging het daarne goed en nu zitten we in een erg mooie gerenoveerde pelgrimsgite met uitzicht op de rivier de Garonne. Alles gaat goed en we groeten iedereen.

Moissac 36/1360

Vanmorgen kunnen ontbijten bij Mevr Moir, waar we hebben overnacht, een Amerikaanse/Franse weduwe. Beginnen te lopen met zon, daarna bewolkt en later een heel klein beetje regen. Vandaag de langste etappe vd reis. Gelukkig was het weer koel en liepen we omlaag of plat. Vanmiddag waren we om 15 U in Moissac, maar het duurde zeker een half uur voordat we ons overnachtingsadres gevonden hadden: een oud klooster St Pierre, waar we gelukkig een2 persoonskamer konden krijgen. Wij blijven vanavond ook hier eten. Onderweg hiernaartoe nam het aantal fruitboomgaarden snel toe. Moissac is de streek van het fruit.

Castelnau Montratier 27/1324

Prachtig weer vandaag. In de refugo van vanacht wel tien andere pelgrims tegengekomen, die overigens niet exact dezelfde route lopen als wij. Wij moeten over goede wegen lopen ivm het karretje. Zij lopen over bos- en bergpaden. Onder die pelgrims was ook een man uit Kerkrade, die begin april uit Nederland was vertrokken. Hij liep eerst uit Kerkrade naar Roermond om de zegen te ontvangen en vervolgens terug naar het Zuiden om naar Santiago te lopen. Fijn om weer eens Limburgs te praten. Hij sliep bij ons op de kamer. De refugo had een geweldige tuin, waar we ons de Cahorswijn goed lieten smaken. Vandaag wat beklimmingen en een enorm eenzame maar mooie weg. Aangekomen konden we met veel moeite terecht bij een dame op het Centrale plein. Overigens duidelijk merken wij, dat het landschap en dorpsgezicht een mediteriaan karakter krijgen. Ons pleintje is dus ook rondom voorzien van arcaden. Zie ook foto s.