NaarSantiago.reismee.nl

Marciac 20/1510

Eindelijk weer computer gevonden op VVVkantoor van Marciac. Met dank aan Melanie die keurig elke dag verhalen toevoegde, die wij haar per sms zonden als er geen computer was. Vandaag is het weer totaal anders: koeler, bewolkt en wat wind. Prima wandelweer.We waren al vooor half twaalf in Marciac. Duurde wel evenvoor we een slaapplaats hadden gevonden. Werd uiteindelijk een grote stacaravan op de camping met alles erop en eraan. Vanmiddag uitrusten en boodschappen doen voor 2 dagen, want Nelly kookt vanavond zelf en morgen zitten we op een locatie waar niets te koop is: dus meenemen. Wij hebben 6 foto s bijgevoegd.

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Als ik jullie laatste dagen overzie, lijkt het soms wel een ‘tour romantique’ waar jullie mee bezig zijn. Wat me daaraan doet denken? Nou ja, wie slaapt er op deze leeftijd nog met zijn tweetjes gezellig in de open natuur op de harde grond in een klein tentje in de maneschijn met op de achtergrond de silhouetten van de Pyreneeën? Welke vrouw slaapt met drie mannen (op haar kamer)? Wie anders geniet tegenwoordig nog van de serene rust in de kloosters die jullie onderweg aandoen? Welke vrouw kookt onder de erbarmelijke omstandigheden waarin jullie geregeld verkeren toch nog voor haar beminde echtgenoot? En ze kookt niet alleen, ze doet ook nog de boodschappen, strijkt de kleren, doet de afwas, poest de schoenen van Frans, trekt hem zijn sokken uit en aan en aan en uit! Zorgt voor zijn droogje en zijn natje! Als dat geen liefde is!! En wat krijgt zij voor dank voor al deze goede, liefdevolle zorgen? Gesnurk!! En niet zomaar gesnurk: neus –en keelgerochel van soms wel drie mannen tegelijk met zware vibraties alsof drie verschillende kettingzagen een wedstrijd houden in wie het eerst de geluidsbarriere doorbreekt. En na zo’n zware nacht staat zij de volgende dag toch weer als eerste op, legt de kleren voor haar man klaar, maakt het ochtendeten voor hem, kookt een eitje voor meneer, zet zijn schoenen klaar; hij hoeft er alleen nog maar in te stappen en zij trekt vervolgens het karretje weer op weg. Als dat geen liefde is !!
Nely, ik heb bewondering voor je. Alleen aan dat snurken van Frans moet je iets doen; dat is té irritant, dat hoef je niet te verdragen! En dat is heel eenvoudig, hoor! Jullie hebben toch die ‘lapis magica’! Die helpt niet alleen tegen donders en bliksems, maar ook tegen vergelijkbare geluidsuitbarstingen en daaronder mag het snurken toch zeker gerekend worden: een lang aangehouden en zich voortdurend herhalend neus- en keelgeratel lijkt toch op dat andere natuurverschijnsel!
Leg die steen, Nelly, precies onder de neus van de slapende Frans; voel even of hij daar stabiel ligt en anders kun je hem met wat tape net boven zijn bovenlip nog vastplakken. Na elke ademstoot naar buiten, stroomt dan lucht naar binnen, die eerst langs de ‘lapis’ is gevloeid en dat moet een heel heilzame werking hebben. Ik weet niet wat voor soort snurker Frans is, maar dat doet er ook niet toe; deze methode werkt zowel bij mond- als bij neussnurken alsook bij gelijktijdig mond-én-neussnurken!! De snurkgeluiden worden volledig door de steen geabsorbeerd en jij hebt een rustige nacht! Toch zeker de moeite van het proberen waard!? En mocht het onverhoopt onvoldoende of zelfs helemaal niet helpen, dan is er nog geen man overboord, kies dan voor de klassieke romantische methode. Je zult toch wel ergens een hamer op de kop kunnen tikken, neem ik aan? Die hoeft niet persé een metalen kop te hebben, een houten doet het ook! Tik dan maar eens flink met de kop van die op de kop getikte hamer op de kop van Frans. En je zult zien dat jouw kopzorg daarna voorbij is! Ik garandeer je dat het altijd effect oplevert. En jij kunt weer eens een nacht rustig slapen. En de volgende dag zal Frans je tevreden vertellen dat hij zalig geslapen heeft! En jij ook!
Ik hoor wel eens hoe het heeft uitgepakt.
Slaap lekker,
Thuur