NaarSantiago.reismee.nl

Embalse de Alcantara 23/326

Bovenstaande mooie naam kan ook vertaald worden door ¨stuwmeer van Tajo¨. Dat betekent, dat we vandaag niet overnachten in een stad(je) maar helemaal geisoleerd aan een stuwmeer met in de verre verte geen andere bewoning. Heel vreemd. Maar mooi. We hebben vanuit het terras van de albergue een heel mooi uitzicht over het stuwmeer. En alles wat we nodig hebben (slapen, eten en drinken) is hier te krijgen (een pilsje voor 1 euro, waar krijg je dat nog?)

De tocht hierheen was voor de eerste 12 km erg mooi door een totaal verlaten landschap met enorme vlakten en grote zwerfkeien. Onderweg hebben we bij een drinkplas een hert gezien. En Nelly vroeg te vermelden, dat we ook vaak erg mooie vogels zien, waaronder arenden.

De laatste11 km bestond uit een erg moeilijk bergpad langs een rijksweg en verder de rijksweg zelf. Dat was moeilijker, vooral omdat de temperaturen hier na de middag boven de 35 graden gaan.

Als laatste nog een reactie speciaal voor Thuur.

Zo kennen we je weer. We hebben erg moeten lachen vooral over je laatste verhaal, waarbij je de Spaanse stier voor paal zette. We vinden het erg van je val en wensen je een voorspoedig herstel. Toch nog 2 zaken om de zaak wat te relativeren:

1. Je hebt wel eens vaker - en met succes- je poot stijf gehouden.

2. Nelly en ik zijn blij, dat we je - op je stoel met jouw been op een kruk - toch een wandeling kunnen laten maken door dat mooie deel van Spanje.

Hoe dan ook: blijf ons vermaken en veel geluk met het genezingsproces.

Frans en Nelly

Reacties

Reacties

Jène van moorsel

Dag Frans en Nellie,
Maar weer even reageren want anders zou je kunnen denken dat ik niet met belangstelling elke dag jullie relaas volg.
Jullie lopen door de geschiedenis, schrijf je ergens. Door de Romeinse gechiedenis en waarschijnlijk soms ook door de Moorse geschiedenis. Als ik zo aan het fietsen ben, probeer ik me voor te stellen hoe jullie daar lopen. In Spanje, een land waar twee culturen ooit op elkaar botsten. Iets wat meer voorbij is dan aanwezig. In dat verband is ook interessant hoe de huidige bevolking met restanten uit dat verleden om gaat. Ze hebben het gewoon genivelleerd in hun dagelijks leven. Daar moest ik aandenken toen ik mij een voorval herinnerde in Bretagne waar ik indertijd op vakantie was met pater Cartens. In onze reisgids stond vermeld dat zich in een klein dorpje een Romeins beeld van Venus bevond. Wij zoeken. Niks te vinden. Totdat men ons verwees naar een boerderij. Daar stond het beeld in de tuin tussen de groenten. En de bewoners van de boerderij gebruiken het om er de waslijn aan vast te knopen.
Wat is bijzonder, wat is gewoon!
Ondertussen hebben wij hier een "zeikzomer". Dus sla maar wat zon op voor als je weer terugkomt.
Met hartelijke groet,
Jène

JEANNE

Jullie hebben,denk ik wel in de gaten,dat wij hier"afzien"wat het weer betreft. Regen,wind en koud.
Geniet maar dubbel daar en stuur ons ook eens wat zon.Jullie hebben toch over,niet waar?
Het weer heeft nog een week de tijd om zich te herstellen,anders wordt het echt balen in de zomervakantie.
Groetjes,
Jeanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!