NaarSantiago.reismee.nl

Toledo 9/101

Wij zijn weer op stap. Vandaag slechts een kleine 10 km. Vanuit Madrid namen we de metro en 2X een bus om ca 10 km voor Toledo uit te komen. Die 10 km leverde een spectaculaire binnenkomst in Toledo op. Zie foto's. Wij logeren in de jeugdherberg in het centrum van de stad. Toledo staat bol van de interessante oude gebouwen. De temperatuur is hier dragelijker en de wegen lijken minder asfalt te bevatten.

Toledo was tot midden 16e eeuw de hoofdstad van Spanje en dat is de stad ook aan te zien. Wij hebben ook foto's toegevoegd van onze wandeling door Madrid van gisteren. Doei!!

Madrid 92/92

Vandaag met metro en bus Toledo bezocht. Erg mooie stad: zie foto's. We hebben alvast voor zaterdag een plaats in de jeugd(!)herberg gereserveerd. Zaterdag willen we weer met de bus naar Toledo en daar een streekbus nemen die ons een 10 km voor Toledo op de Camino afzet. Zo kunnen we Toledo binnenlopen.

Groetjes aan allen

Madrid 92/92

In de eerste plaats bedankt voor de reacties, die allemaal getuigden van veel begrip.

Echter niets veranderlijker als een mens!!!

Toen wij in de trein dat mooie Spaanse landschap zagen en bemerkten dat de temperatuur hier heel dragelijk is (ca 22 graden) hebben we toch besloten (ondanks dat de tickets geboekt zijn) om toch weer te starten, maar nu vanaf een punt dat ca 15 km voor Toledo ligt en hier niet al te ver vandaan. Wij vinden het zelf nogal vervelend dat wij zo wispelturig zijn, maar de drang om toch te lopen is te groot en de omstandigheden zijn hier gunstiger. Zaterdag starten we weer en kijken we hoe het gaat.

Excuses voor de verwarring en de ophef.

Wij hebben nog n paar foto's van de laatste tocht toegevoegd.

Moixent 28/92

Helaas, Helaas.

Wij hebben besloten te stoppen met deze tocht. Hij is echt niet te doen onder deze omstandigheden. De temperatuur stijgt al vrij vroeg boven de 35 graden; er is geen schaduw en we lopen steeds over asfalt, die de hitte nog eens reflecteert. Onder deze omstandigheden zijn deze afstanden niet te lopen. Je moet met die hitte ook nog eens een rugzak van 10 kg. heuvel op en heuvel af schouwen. HOE DAN OOK: HET IS NIET TE DOEN; OOK NIET VOOR ERVAREN LOPERS.

Hoe jammer ook, na 6 geslaagde camino´s is het jammer, maar het kan niet anders. En we moeten toch ook aan onze gezondheid denken.

Vanaf morgen gaan wij onze terugtocht regelen. Die zal nog even op zich laten wachten, want wij willen o.a. nog naar Madrid en Toledo gaan.

Wij laten nog van ons horen.

Xavita 26/64

Vanmorgen eerst 2 kilometer vanuit retailmarkt gelopen naar onze route. Daarna 24 km naar Xavita. De natuur wordt mooier en soms lopen we stukken over zandgrond, wat gemakkelijker lopen is.

Het werd wel heel erg warm vandaag, dus we willen eigenlijk steeds vroeger vertrekken. Ook vandaag was de herberg moeilijk te vinden en daarna duurde het nog een half uur voordat we naar de kamer konden. Xativa is wel een erg mooie en belangrijke plaats: de Borgh(i)a's hadden hier hun thuisbasis. Wij slapen in een oud paleis van de aartsdeken. Alles gaat goed hier al moeten we af en toe een tandje bijzetten op deze zware tocht.

Alzira 18/41

Vandaag wat kortere etappe. Vanmorgen 7 uur geluk: wij konden koffie met croissant bemachtigen. Vrijwel de hele dag tussen sinasappelbomen gelopen; helaas weer geheel op asfalt en dat doet na een tijd de voeten schroeien. Het is bewolkt en dat maakt het lopen gemakkelijker. In Alzira aangekomen bleken beide pensions niet meer te bestaan. Er resten alleen nog duurdere hotels. Gelukkig bracht een man ons maar een betaalbaar hotel 2 km buiten de stad op een retailmarkt. Pizza gegeten bij Carrefour en we zullen ons vanavond hier ook wel ergens vermaken.

Almussafes. 23/23

Vandaag de 1e etappe en meteen een zware. Zwaar omdat hij voor een groot deel door industriegebied ging, het erg warm was, we er nog moeten inkomen en we nagenoeg uitsluitend over asfalt liepen. Lang zoeken naar het enige pension en toen hemel en aarde moeten bewegen om het geopend te krijgen. Maar inmiddels zijn we weer uitgerust en het grootste terras van het stadje ligt direct naast ons.

Valencia 0/0

Vandaag naar het strand gewandeld; ca 15 km heen en terug. Grotendeels door een drooggelegde rivier die ze in een park hebben veranderd. Daar vind je ook een heel speciale futuristische architectuur. Zie foto's. Verder voorbereiden op de 1e etappe morgen.