NaarSantiago.reismee.nl

Avila 0/248

Vandaag rustdag. Uitgeslapen. Daarna ronde over stadsmuren gemaakt. Vanmiddag gelezen en tegen de avond terrassen bezocht. Zie ook foto's

Avila. 28/248

Wij zijn in Avila. Een prachtige stad geheel ommuurd. Vooral bekend omdat de Heilige Theresia hier geboren is en geleefd heeft. Wij zitten hier voor 2 machten in een mooie albergue direct tegenover de zuidpoort. Vandaag naar het hoogste punt van onze reis geklommen. Best zwaar, maar na de top hebben wij 9km asfaltroute genomen, waardoor we al om 12 uur in Avila aankwamen. Morgen rust- en kijkdag. Verder alles ok. Wij hebben in de albergue zelfs een wasmachine; dus grote was gedaan. Er is ook een keuken, dus Nelly kookt vanavond.

San Bartolome de Pinares 16/220

Ondanks de niet al te grote afstand vond ik het een zware etappe. Direct na vertrek vanochtend moesten we over geitenpaadjes een uur klimmen. Verder ging de tocht zonder een dorp onderweg vooral door eindeloze weiden zonder herkenbare paden. Een paar keer misgelopen en mbv mijn gps weer terug op het goede pad. Bovendien verloor ik mijn fles water en dat is in dit verlaten gebied n groot gemis. Op het laatst een zeer sterke afdaling naar dit bergdorpje. Wij slapen in het medisch centrum met de douches op 60 meter afstand. En dat alles onder n stralende zon.

Cebreros 23/204

Wij zijn weer terug op onze "oude" Camino. Bij de beroemde stieren van Guisando gingen we weer over op de Camino Levante. Vandaag hadden we een spectaculaire bergwandeling. Erg mooi, maar ook moeilijk , omdat de paden nauwelijks herkenbaar waren. Wel bloemenpracht, vergezichten en schapenkuddes. Onderweg geen dorp tegengekomen, dus bij aankomst bier en eten met veel wijn. Onze albergue ligt bij een zwembad. Kwaliteit valt tegen: niet erg schoon en veel vliegen.

Cadalso de los Vidrios 20/181

Vandaag een spannende dag: omdat de Camino Levante een etappe had van 32 km zonder onderbreking , kozen we voor de Camino Sureste; een alternatieve route, die wel een mogelijkheid had te slapen na 20 km. Alleen, wij hadden geen enkele informatie over die route. Wij konden alleen de pijlen volgen; maar als die eens ontbreken, sta je in de bergen verloren. Gelukkig ging alles goed en we liepen door een prachtig berglandschap. In Cadalso bleek de albergue 3 km uit het centrum te liggen. Daarom kozen we voor een aardig hostel: wat een luxe ineens, zelfs een zwembad. Ook onze Japanse vriend Tatsuya is weer hier. Tot morgen.

Escalona 25/161

Om zes uur weg. Het wordt erg warm vandaag. Gelukkig was er een flinke wind, zodat de gevoelstemperatuur lager lag. Het landschap lijkt eindeloos, maar toch waren we om 12 uur ter plaatse. Eerst naar het politiebureau, dat ons doorverwees naar een school, waar we in een bijgebouw kunnen slapen. Ook de Japanner is er weer. Morgen spannend want dan komen de bergen en we gaan dan een andere route lopen, die ons in staat stelt de route van 32 km in twee stukken te breken. We zijn benieuwd.

Torrijos 10/136

Vandaag meer een ochtendwandeling. Slechts 10 km lopen naar Torrijos. Een wandeling door de eindeloze akkers met het kasteel van Barcience aan onze rechterkant. In het prachtige stadhuis van Torrijos (zie foto) bracht een aardige ambtenaar ons naar de albergue die aan de overkant van het plein lag. Een mooie herberg dit keer met een eigen kamer, douche en warm water. Wij zitten daar helemaal alleen. Vanmiddag dus een vakantiemiddag in 32 graden met een wolkenloze lucht.

Rielves 25/126

Vandaag een echte etappe van 25 km zonder ook maar een plaatsje tussendoor. Dat betekent genoeg water meenemen en vroeg (6 uur) vertrekken ivm de warmte smiddags. Alles ging goed en we waren al om 12 uur in het plaatsje. Omdat we bij het kerkgebouw slapen en de pastoor de sleutel had moesten we wachten tot de mis van 12 uur eindigde. Het onderkomen is gratis maar super basic; als je in Nederland vluchtingen zo onderbracht zouden de kranten vol staan. Maar er is geen andere slaapgelegenheid en het bed is zacht. Alleen een douche ontbreekt. We slapen er samen met n jonge Japanner. Verder alles goed. Zie ook foto's