NaarSantiago.reismee.nl

Escalona 25/161

Om zes uur weg. Het wordt erg warm vandaag. Gelukkig was er een flinke wind, zodat de gevoelstemperatuur lager lag. Het landschap lijkt eindeloos, maar toch waren we om 12 uur ter plaatse. Eerst naar het politiebureau, dat ons doorverwees naar een school, waar we in een bijgebouw kunnen slapen. Ook de Japanner is er weer. Morgen spannend want dan komen de bergen en we gaan dan een andere route lopen, die ons in staat stelt de route van 32 km in twee stukken te breken. We zijn benieuwd.

Reacties

Reacties

thuur

Hallo Frans en Nelly,

Hebben jullie daar in die warmte ook last van vliegen en muggen? Onderweg door de Spaanse pampa nog niet gestoken of anderszins lastig gevallen door deze misselijke beestjes? Ik las dat voor het eerst op Schiphol muggen zijn gevonden die infectieziekten als gele koorts, knokkelkoorts, chikungunya en zika kunnen overbrengen. Er zaten drie muggen in muggenvallen op het vliegveld. Nou ben ik niet zo erg geïnteresseerd in welke typen ziekten die zoembeesten kunnen teweegbrengen, als wel in de vallen die ze op het vliegveld daar gebruiken. Hier begint het ook steeds doldriester te worden met die kleine langpotige steekbeesten. Kijk, met vliegen heb ik geen problemen; daarvoor bestaat de vliegenmepper en met zo’n mepper verpletter ik geregeld die vliegen tot ze onherkenbaar zijn, zodat ze mij ook niet meer kunnen kennen en dus ook niet meer kunnen lastig vallen. Het is nu eenmaal inherent aan het vliegenleven, dat als ze mij ontmoeten, ze kunnen vliegen wat ze willen, maar ik achtervolg ze tot ze zich laten pletten door mijn mepper. Werkelijk een mooi werktuig! Maar bij muggen zit het anders! En daarom was ik zo benieuwd naar de vallen die ze op Schiphol gebruiken. Ik heb dus een mailtje gestuurd naar de hoofdverantwoordelijke voor de muggenvangst op het vliegveld daar, de heer Pletter, en pas enkele dagen later – ze hebben blijkbaar lang over mijn vraag moeten nadenken – kreeg ik een mailtje terug. Ik had ze natuurlijk ook verteld dat vliegen niet mijn probleem waren, want daar heb ik die vliegenmepper voor, maar wat is nu een wondermiddel tegen muggen? Wat is hun muggenbestrijdingsmiddel? En toen kwam hun antwoord en je zult het niet geloven. Weet je waar zij de muggen mee vernietigen? Waarmee? Nee, niet met digitale muggenvangers of andere noviteiten op dit gebied. Maar ook met een gewone ouderwetse vliegenmepper, nota bene! Ik moet dus nu – volgens hen – de multifunctionele vliegenmepper ook inzetten om muggen te gaan pletten! Ik denk dat ik dat maar ga doen; zij hebben er goede ervaringen mee opgedaan en waarom zou ik dan andere bestrijdingsmiddelen gaan gebruiken, terwijl de ouderwetse vliegenmepper daar al zijn werking heeft bewezen tegen de gevaarlijke muggen die dagelijks met de vliegtuigen ons land mee binnenzoemen.

He, ik heb zojuist de eerste mug geplet; ze is morsmuggedood! Het was de eerste met mijn oude vliegenmepper! Dat had die mug nooit verwacht! Nu ik weet dat het werkt, voel ik me toch een stuk opgelucht!

Laat de lieve muggetjes tot mij komen!!

Dus, Frans en Nelly, als je door de Spaanse mug gestoken dreigt te worden, vermorzel ze vliegensvlug zoals je ook de Spaanse vlieg vermorzelt: met een gewone ouderwetse Nederlandse vliegenmepper.
Wat zeg je? Hebben jullie helemaal geen last van muggen of vliegen? Had me dat direct laten weten, dan had ik jullie dit hele verhaal kunnen besparen!!

Enfin, je weet nooit wat de toekomst brengt, misschien hebben ze daar nog “late” soorten!
Mep se!!

Thuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!