Muros de Nalon: dat is tenminste weer een echte Spaanse naam. Wij zitten nu in een gebied waar het moeilijk is een slaapplaats te vinden en dus de dagroutes goed te plannen. Vandaag is het nog aardig gelukt. De eerste optie was een jeugdherberg, maar dat is voor een 68-jarige pelgrim misschien toch iets te veel van het goede. Na wat zoeken werd het een aardige particuliere albergue in bovengenoemde plaats. Die particuliere herbergen zijn wat duurder maar veel luxer. Zo lagen we gisteren in een openbare/publieke herberg met 38 personen op een zaal. Soms wel gezellig, maar niet luxe, als je meeneemt, dat voor 60 pelgrims vaak maar 2 douches en 3 of 4 toiletten aanwezig zijn. Maar: wij zijn eenmaal niet in Benidorm!!
Kijken jullier ook een naar de foto s: klik op de tab fotos en vervolgens op de serie 2014. Onderaan staan de laatste foto s.
Met n beetje regen gestart, daarna lang gelopen om de grote stad Gijon uit te komen. Daarna n mooi stuk door bossen en de laatste 10 km helaas door industriegebied. Het blijft iedere dag klimmen en dalen, maar we zitten nu n dikke 300 km voor Santiago. Wij plannen daar 14 augustus aan te komen.
Na slechts 8 km Gijon bereikt, n aardige badplaats aan de Noordspaanse kust. We hebben verder n vrije dag. Nelly heeft haar schoenen laten lappen. Wij luieren wat en laden ons op voor t einddoel Santiago
Wij zitten nu in Veda; een erg onspaanse naam vinden wij.
Wij zitten in een houten huisje op de camping, dat we delen met andere pelgrims.
Vandaag was t veel klimmen en dat bij temperaturen ver boven 30 graden. Verder alles goed; alles koek en ei, om met Thuur te sprekem.
Gisteren verrassing. In het plaatsje waar echt NIETS was werd 's avond s geheel onverwachts een groot feest gegeven ter ere van de naamdag van Sint Jacob:een overvloed van drank en eten plus veel gezelligheid.
Geen internet. Zitten nu in albergue in oude school. Dorpje heeft maar 4 huizen, geen cafe, winkel of restaurant. Wij hebben ons avondeten mee moeten nemen naar hier. Treffen hier weer veel bekenden.
Soms denk je dat Sint Jacobus ons echt helpt. Vandaag hadden we n lange etappe van iets meer dan 30 km. Omdat op t eind er maar een albergue was reserveerden we twee plaatsen onderweg. Toen we om ca 2 uur aankwamen was de albergue gesloten tot half vijf. N paar uur wachten met je bezweet lichaam is ook niet fijn. Dus geprobeerd n alternatief te zoeken met de telefoon. Succes: 3,5 km verder was er n pension met n 2 persoonskamer voor 24 euro, goedkoper en beter dan de eerste optie. Jacobus helpt dus af en toe zijn pelgrims. Foto s toegevoegd.
Prachtig weer vandaag. In tegenstelling tot het begin van de Camino el Norte lopen we nu veel over goede wegen en paden met wel steeds wat klimmen en dalen, waardoor we goed kunnen opschieten. We zitten nu weer dicht bij zee in n herberg waar ze voor ons koken en zelfs de was doen en dat alles voor een donatie. Wij hebben ook foto s geupload en we zullen nu ook foto s plaatsen van de periode waarin de weblog stil lag.