NaarSantiago.reismee.nl

Dun sur Meuse 30/329

Gisteren bericht ontvangen, dat Melanie, onze schoondochter, haar diploma behaald heeft. Proficiat Melanie. Vanmorgen met een beetje spijt afscheid genomen van onze prive gite bij het fort van Montmedy. Vandaag was het weer zeer veranderlijk. Soms zon, maar ook wolken, wind en zelfs heel af en toe een beetje regen. Een lange etappe van 30 km, vooral door streken met nauwelijks bewoning. Slechts eencafe onderweg. Om 15.15 u. waren wij op ons adres in Dun; een BB van een Nederlands echtpaar Boerdam. We werden onthaald met bier op hun terras met zicht op de Maas. Veel koeien gezien en Thuurs concept uitgeprobeerd. Dus de koe op haar rug en maar kietelen; de koe was echter sterker en even later lag ik op mijn rug te lachen: le hollandais qui rit. Wij voegen weer een paar foto s bij.

Reacties

Reacties

Thuur

Hallo Frans en Nelly
Jullie hadden gisteren een rustdag, het lijkt erop dat vandaag heel Nederland een rustdag heeft. Het is zo stil en er gebeuren dingen die je normaal hier niet zo snel meemaakt. Ik zag twee oude vrouwtjes gezellig met elkaar klessebessen, niets bijzonders zou je zeggen, maar ze deden dat midden op een rijweg en er kwam geen auto om ze omver te rijden! Ik zag loslopende honden die blijkbaar vandaag zichzelf moesten uitlaten. Het is werkelijk stil, nog stiller als in Spakenburg op zondag!
Ik weet dat jullie geen voetballiefhebbers zijn en daarom zal ik jullie niet vermoeien naar een verklaring voor dit alles te zoeken, maar je kunt het nu wel raden: Nederland speelt op het WK en dan gelden andere regels in het verkeren met elkaar. Overigens kan ik genieten van stilte en daarom wens ik voor mij dat het Nederlands elftal elke week, voor mijn part elke dag gaat spelen! Zal wel een wens blijven.
Is het ook zo stil in Frankrijk? Daar is eigenlijk alle reden voor. De Franse haantjes hebben tot nu toe beroerd gespeeld en het ziet er naar uit ze voortijdig naar huis moeten terugkeren. Als je dus binnenkort een stille, ingekeerde Malidou of een Domenecq tegenkomt – je kent ze wel - kun je ze het beste met rust laten: zij zijn dan bezig hun nederlagen te verwerken!!
Wellicht doet het niet-voetbalbezetenen niet zoveel, en jullie zijn al helemaal niet bezeten, maar ik vond toch dat ik je dit even moest laten weten. Loop lekker verder en laat de bal de bal maar. Dat doet Molan ook.
Groetjes,
Thuur

Thei

Hallo Frans en Nelly,
Fijn dat alles goed gaat met jullie. Fien en ik gaan met Aye en Twan een week fietsen in Duitsland.We gaan zondagmorgen met de auto naar Rothenburg ob der Tauber en fietsen dan vanaf maandag door het Altmühltal naar Regensburg. We komen dan volgende week zaterdag weer terug naar huis. Ik laat je dit weten, omdat je mij op jouw lijstje had staan voor noodgevallen.Maar als alles blijft gaan zoals het tot nu toe gegaan is, hoef je van dat lijstje zeker geen gebruik te maken. Hopelijk verloopt onze reis ook voorspoedig, want we wilden toch wat oranje kleren aantrekken terwijl we door Duitsland fietsen en donderdagavond natuurlijk een kroegje opzoeken, waar we naar de wedstrijd Kameroen tegen Nederland kunnen kijken. Dat wordt lachen hoop ik. Frans en Nelly goede reis verder en na terugkomst zal ik jullie weer op de computer blijven volgen.
Groetjes, Thei.

Jeanne

Je ziet nu ik eenmaal de verhalen gevonden heb,lees ik er lustig op los.
Ik hoop dat Thuur ook een keer een reis gaat maken en een weblog bijhoudt.
Zijn verhalen zullen zeker interessant zijn.
Ik vind zijn reacties op jullie verhalen al leuk.
Loop ze en tot de volgende keer.
Groetjes

Anny

Hallo Nelly en Frans.
Ik volg jullie op de voet (niet te voet).
Het gaat goed zo te horen en het weer valt ook wel mee.
Ik ga vandaag met mijn broer Tjeu naar Heppeneer panne koek met spek eten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zal een kaarsje aansteken voor jullie op de goede afloop.
Nog veel wandelplezier en tot de volgende keer maar weer.
Liefs Anny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!