NaarSantiago.reismee.nl

Villalàzan. 19/411

Vandaag voor het eerst wat minder goed weer. De temperaturen zijn nog hoog, maar er is wat bewolking en onweersdreiging. En onweer is het enige waar ik bang voor ben in het open veld. Gelukkig zet het onweer niet door en na een snelle mars van 4 uur, grotendeels langs de rivier de Douro, waren we in V. Daar kregen we een hele albergue voor onszelf (zie foto). Morgen Zamora en dan is de Camino Levante ten einde; maar wij lopen dan nog 6 dagen door naar Astorga.

Reacties

Reacties

Riek en Wil

Nelly en Frans;

Het schiet al goed op zo te zien.
Zo ben je weg en zo ben je weer terug.
Met alweer een ervaring reiker.
Probeer het onweer voor te blijven, daar weten ze hier alles inmiddels van.
Maar geloof me Jullie wandelen over Gods wegen dat moet toch goed gaan lijkt me.
Hou de moed er in. Ook als het gaat rommelen daar boven.
Gr R en W.

Thuur

Hallo Nelly en Frans,

Het begint er op te lijken dat jullie de komende dagen – net zoals wij hier – overvallen kunnen worden door striemende regen- en onweersbuien! Wíj kunnen dan ons huis in vluchten, maar voor jullie zal dat, als jullie onderweg zijn, niet zo eenvoudig zijn. Maar wellicht vinden jullie een tijdelijk onderkomen in een schaapskooi, mogelijk in gezelschap van een kudde schapen. Om de tijd te 'doden' kunnen jullie je dan bezig houden met gezelschapsspelletjes, al dan niet samen met die schapen!
Maar wat schapen (nog) niet kunnen, is het oplossen van bijgaand niemendalletje. Dit is mij door een oud-student ooit toegestuurd. Ik geloof, weet wel zeker, dat hij van mij nooit een voldoende voor Nederlands heeft gekregen. Mogelijk heb ik hem toch onderschat, want zie hier: hij is erin geslaagd toch iets aan het papier toe te vertrouwen en er is nota bene geen woord Spaans bij!!



Dectie

Ze zggeen
Dat het niet utimakat
Of je de ltteers in een wrood
Op de geode ptaals zet
Als je de ersete ltteer maar aan het bgien
En de ltaatse aan het enid shcijfrt
Spant ireedeen wat er saatt
Woraam o woaram
Weet die sekkul van nreldedans dat niet
Met dat sfufe ktole dectie
Dan hlaade ik mesihcsin ook enes een ngeen
In ptlaas van een dire of een tewe!



Thuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!