NaarSantiago.reismee.nl

O Cadavo Baleira. 25/654

Hoe komen ze toch op zo n dorpsnaam? Door veel lawaai van medepelgrims om 6 uur wakker. Het weer is prima: zonnig maar niet te heet. Ook nu weer twee bergen van rond de 1000 meter beklommen. Na 2,5 km lopen aardig café gevonden (zie foto). Ook nu weer komen we steeds dezelfde pelgrims tegen. Rond 14 uur waren we in O Cadavo, maar daar was de albergue al erg vol. Toen gekozen voor een aardig pension. Dus een beetje luxe nu. Verder alles ok hier. Conditie is prima.

jeanne

Als dat zo doorgaat hebben jullie in Santiago nog tijd over.Kunnen jullie even rusten van je tocht.
Nu wij gaan vertrekken wordt het weer slechter.
Hopelijk valt het mee. Zo n hitte hoeft ook niet,want het was zweten de afgelopen dagen.
Nog veel loopplezier en tot ziens in Melick.

Thuur

De Kalief van Oviedo

(slot)

De pelgrims wachten niet lang en verlaten massaal de oude hacienda die tot voor kort nog hun gevangenis was. Ze vervolgen allemaal hun weg naar Santiago en zo doen ook Frans en Nelly

Als ze te zijner tijd in Santiago de Compostella aankomen, kunnen ze zien dat daar een nieuwe bezienswaardigheid te bezichtigen valt: een kleine stenen gestalte die sprekend lijkt op de kalief van Oviedo, die door St. Jacobus onder zijn voet in bedwang gehouden wordt!! Ja, het is duidelijk Ali Bardoer, die zelfbenoemde kalief van Oviedo, die nu onder Jacobus' voeten gevangen op de bodem ligt. En in zijn handen houdt de heilige sinds kort een soort doos; dat kon wel eens die digitale 'tondeldoos' zijn!

Dat laatste zullen we pas zeker weten als jullie, Frans en Nelly, in Santiago de Compostella zijn aangekomen en dan met eigen ogen kunnen aanschouwen wat Jacobus nu eigenlijk in zijn handen vast houdt.

We horen het tegen die tijd graag van jullie.

Thuur

jène van moorsel

Dag Frans,
Natuurlijk volg ik dagelijks jullie wederwaardigheden op jullie weg naar Santiago. Met jullie mentaliteit van “Old soldiers never die”. Typerend is in je verslag van Berducedo de bijna minachting die jullie aan de dag legden voor de mensen die een hindernis met de bus namen. Mooi zo! Dat die mentaliteit waarmee jullie je levensdagen weghappen je mag bijblijven in de jaren die nog volgen. Dat is mijn wens bij gelegenheid van je verjaardag op 9 juli. En vergeet niet mijn groeten over te brengen aan je dappere metgezel.
Jène van Moorsel

Riek en Wil.

Frans;
Vandaag is het jou dag, hebben we ons laten herinneren
En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jou verjaardag.
Als we zo Nelly op de foto zien kijken n de windmolens
Lijkt het ook zo een goed
plan om de hangmat v vaderdag daar tussen op te hangen en vandaag nog een rustdag te nemen.
Je zou er de kleren ook n aan kunnen hangen.
Dan komen jullie goed uitgerust en uitgewaaid in Santiago aan.
Goed plan nu het nog kan.
Fijne dag nog samen!
Gr. Riek en Wil.