NaarSantiago.reismee.nl

Villalon de Campos. 24/247

Vandaag eerst 8 km langs het Kanaal van Castilie. Toen 3 km naar een boerengehucht en van daaruit 8 km over een asfaltweg, waar we 3 auto s tegenkwamen. Nog 5 km over een oude spoorbaan en toen waren we bij onze albergue (zie foto s).Het weer is zonnig en de wind neemt gelukkig af. Temperatuur boven 30 graden. Nelly is van haar gordelroos af en is tot nu toe de enige vrouw op deze Camino. s avonds slaapt ze alleen met mannen op de zaal. Dat zijn er overigens maar drie, soms aangevuld met 1 of 2 fietsers.

Reacties

Reacties

Willem H.

Willem H.
EBI Vught


Haai Gabbers,

Jonge, jonge, wa wort hier in dese rubriek de laatste tijt tog een onsin ferkogt. Allemaal die polietisie die sich bemoeie met jullie wandeltogt naar Sannejaga de Kompóstela. Hebbe die lui niks beters te doen! Niks tegen jullie hoor, Frans en Nellie, helemaal nie, maar het wort tijt da’ k es effe wa fan mijn laat hore!! Ik mag hier een uur in de dag op internet rondstruinen, hebbe se me gezeit en dan lees ik altijt hoefér jullie intussen sijn gekomme. Ik wou da’k mee kon loope, maar da late se me niet meer! En tog loop ik elke dag met jullie mee op mijn binnenplaatsie van fijf bij fier! Da’s mijn faste wandelroute!! Ik ken se as mijn broeksak!
Maar wat ik seggen wou; hebbe die figuren die naar en over jullie gesgreven hebbe helemaal geen fetsoen? Die sitten maar op te scheppe over sichself, lullen de ene onsin aan de andere vast; sitten noote beene tegen elkaar op te schijte en weet ik niet wat allemaal meer. Het is ver gekomen in deze waerelt! En nu begint ook nog een rare Sjinees sich ermee te bemoeie met sijn gekke wandelferhaal! Wat een folk! Kijk, ik ben geen liefertje, maar ik ben wel eerlijk en ik heb me altijt fetsoendeluk gedrage.
Heineke ontvoert? Ik hep meneer Heineke helemaal niet ontfoert! Ja, daar hep ik foor moete boete, maar er fiel niks te boete!! Heineke kwam naar ons toe of we wilde meedoen aan een louche sakie! Da wilden we logies niet, hè! Waarom nie? Hij wilde alleen maar de baas spelen en ons daarfoor gebruike. Maar ik ben gekke Wimpie nie! Ik kan self wel de baas spele!! En ik wou het fetsoendeluk doen, maar hij, de grote meneer, nie!! Snappie, da we daar niet intrapten. Toen hebbe we hum een paar dagen fastgeset om um aan de pliesie te geven, maar wij sijn hum een poosie vergete! Kan tog gebeure!!! En later heeft hij geseit da we um ontvoert hadde!! De schlemiel! Got hebbe sijn siel!!
Maar je kent dat; hij heeft de kontakte; hij is de bierbrouwer en de hoge heren drinken sijn bier, dus is ie frei gelaten en daarom sit ik hier nu fast!!! Nee, de waerelt is nie meer eerlijk!! Da was vrueger wel anders! En daarom, soas ik al sei, sit ik hier nu fast. ’t Is niet anders! Ik kan, net soas jullie, wat rondwandelen en moet dan leeze over die hoge heren en hun besonjes!! Nee, ’t is nie meer wa ut gewees is!
Enfin, trek je niet te feel aan van mijn; ik blijf jullie folgen daar in Spanjola; hep ik teminste wat te doen! Het gaat jullie goet, gabbers, en blijft fetsoendelijk. Ik ga me dalik weer fertreden, de ene foet foor de andere setten op die 20 fierkante meters! Ja rekene ken ik nog wel! Hep ik altijt gekunne! Maar uiteindelik kom ik tog nergens! Jullie moeten ook de ene foet voor de andere sette! Bleif dat doen, en het versgil is dat jullie wél ergens komme! Ik gun het jullie uit mijn beste hart!! En blijf weg bij die polietisie! Se sijn nooit te vertouwe!!
Hep je hulp nodig, bel me maar !!

De maszel.

Willem Heineke (grapje!).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!