NaarSantiago.reismee.nl

Medina de Rioseco. 24/223

Hierboven weer zo een mooie plaatsnaam. Vandaag stralend weer, echter met n heel sterke wind, die je vooral voelt doordat wij door een grote (eindeloze) vlakte lopen. Het lopen ging goed, hoofdzakelijk vlak. Om 13.00 uur waren we op onze bestemming. We overnachten vandaag in een nonnenklooster van de zusters van de heilige Clara. Zaterdag zit de Camino Madrid erop en gaan we voor even over op de Camino Frances tot aan Leon. We liggen nu 2 dagen voor op ons schema. Groeten.

Xi Jinping

Xi Jinping,
Plesident van Volkslepubliek China
Pe-king

Hallo Nelly en Flans,

Mijn geheime dienst wees mij elop dat het Lussische ‘beeltje’ Poetin jullie onjuiste infolmatie heeft toegestuuld inzake de lengte van de wandelloutes in de Oelal. Het zouden de langste tel weleld zijn! Dat is natuullijk kletskoek of zoals wij in China zeggen ‘loel-kwatsj’.

Het velvolg van de tekst is dool een sinoloog aan de westelse klankkleul aangepast!
(het vervolg van de tekst is door een sinoloog aan de westerse ‘klankkleur’ aangepast)!

Onze grote roerganger (loelgangel) Mao Zedong ‘wandelde’ in 1934 al door heel China en legde daarbij met zijn volgelingen bijna 10.000 kilometer af en wel van Jiangxi naar Yan’an. Dat is en was en blijft de langste wandelroute ter wereld. Daarna waren wij Chinezen zo trots op onze Mao dat we hem ‘pro vita’ (voor het leven) tot leider van ons grote rijk hebben gekozen. Ik weet dat bij jullie in het westen een andere versie van deze tocht bestaat, maar die is natuurlijk niet de ware! En dat er toen tienduizenden wandelaars de tocht niet overleefden, is misschien wel waar, maar wat maakt dat uit; we hebben er meer dan genoeg over!!
Maar wat veel belangrijker is: uit de tocht van Mao is een wijze les te trekken. Te weten: wie de leider van zijn land wil worden, die moet eerst zijn hele land doortrekken. Daarom heeft ons huidige Centrale Comité mij, Xi Jinping, een paar jaar geleden ook tot hun leider benoemd: ik heb heel veel gewandeld! Met andere woorden, ik ben wandelend aan de macht gekomen!!
En wat leert een westerse wandelaar hieruit? Juist, jullie, Frans en Nelly, zullen de toekomstige leiders van Europa worden. Jullie hebben al zoveel kilometers in Europa te voet afgelegd, duizenden, dat het stilaan tijd wordt dat wat te beperken en je nu te gaan voorbereiden op een politieke loop-baan! Zo heb ik het ook gedaan! Bovendien wordt het hoog tijd dat jullie die Mark Rutte (Malk Lutte) eens van zijn troon stoten. Die man met de glimlach (het kon wel een afgedwaalde Chinees zijn) wandelt helemaal niet!! Ja, zo nu en dan door een paar straten in Den Haag, soms samen met jullie koning, maar dan zitten ze al na een paar minuten in een of andere louche Haagse kroeg aan de pils! Is dat nu een leider!!
Luister naar deze Chinese wijsheid (Confucius) :
“Als het bier is in de man, krijgt de vrouw er hoofdpijn van!!

Denk daar maar eens goed over na!
Overigens hebben jullie mijn volledige politieke steun als jullie eenmaal aan de macht zijn; ik verheug me al op de samenwerking met jullie, al dan niet na een stevige wandeling en een afsluitend pilsje ergens in een net kroegje!

Ni hao,

Xi Jinping

jeanne

2 dagen voor op schema,dat gaat goed.
Hier is het weer ook nog niet zo geweldig. Een dag mooi en dan weer veel minder.Het weekend waren we in Drente.Het was hier toen heel mooi en wij hadden het daar koud.
Geniet van jullie tocht en gelukkig is de conditie goed.
Hou de moed erin,maar dat zal niet zo'n probleem zijn,lijkt me.
Groetjes

Tjeu

Hoi.Frans, hoe bevallen je wandelschoenen.we lezen elke jou mail en genieten mee van jullie mooie tocht.
Grtj .Elly en Tjeu