NaarSantiago.reismee.nl

Puenta douro 25/173

Het weer blijft wisselvallig. Vandaag bewolkt met af en toe wat druppels.

Nu het grootste probleem van een pelgrim: s morgens als hij om half zeven opstaat wil hij niets liever dan een kop koffie en iets te eten voor hij gaat lopen. Maar.... de café s gaan niet eerder open dan ca. 10 uur. Dus, ook vandaag eerst 16 km lopen voor de eerste kop koffie. Maar, ok een pelgrim hoort te versterven. Ik spreek over een luxe probleem. Ik probeer nog foto s up te loaden. Groeten Nelly en Frans. Boffers in het lekker warme Nederland.

Nog iets voor politica Marianne. Wij hebben je raad opgevolgd en naar de grond gekeken. En inderdaad: genoeg beestjes te zien. Alleen na een tijd naar de grond gekeken te hebben tijdens het lopen zag ik een boom niet en liep er met mijn hoofd tegen aan. Conclusie: vertrouw nooit blind een politica. Dag.

Reacties

Reacties

Mark en Vladimir

Mark Rutte,
Minister-president van Nederland,
Torentje op het Binnenhof in Den Haag
(4)

Hai Nelly en Frans,

Hè, hè, gelukkig ben ik weer terug in Den Haag. Het waren zware tijden in Moskou; echt een aanslag op mijn conditie. Ik heb kameraad Poetin van jullie avontuur verteld. Hij vond het geweldig en zal nog met jullie contact opnemen. Zelf ga ik nu meer dan een paar grote pilsjes drinken en vanavond ga ik eens lekker de bloemetjes buiten zetten. Ik ben dan wel vrijgezel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik vrij ben van gezelligheid! Ha, ha! Ik verheug me er al op!! Ha, ha, ha!
Yours,

Mark

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

???????? ????? (Vladimir Poetin)
????????? ?????????? ????????? (President van de Russische Federatie)
??????, ??????? ??????? (Kremlin aan het Rode Plein in Moskou)

(Vertaling door eerste tolk van de Nederlandse ambassade in Moskou; de tweede is ´wodkaziek´!)


?????? ??????????? ? ?????,
(Hallo Frans en Nelly,)

Van jullie minister-president Mark Rutte vernam ik in een pauze tijdens onze intensieve en zware onderhandelingen over gasleveringen, dat jullie een wandeling maken naar Santago de C. Dat is heel interessant en ook verstandig. Daar worden jullie alleen maar sterker van! Mijn troepen wandelen (wij noemen dat marcheren) iedere week verplicht minstens 150 kilometer. Zo blijven die in vorm, net zoals jullie. Je weet maar nooit!
Ik nodig jullie uit om naar de Oeral te komen! Daar heb je prachtige wandelroutes. Die zijn overigens ook nog eens de langste ter wereld! Ik kom ook geregeld in de Oeral, vecht er tegen beren, vang de grootste vissen, cross er op mijn Harley Davidson door de wouden, samen met mijn Russische ´Bandidos` en wandel er soms vele dagen en nachten. Nu en dan schiet ik daar een bok, soms wel meer!
Jullie kunnen daar trouwens zelf uitzoeken welke wandelroute jullie willen nemen. Ik denk nu al te weten welke jullie kiezen: de langste natuurlijk. Jammer dat ik er zelf niet aan kan deelnemen, want jullie moesten eens weten wat ik allemaal in het Kremlin te doen heb! Maar ik zal wel een bataljon van mijn leger meesturen en dan zullen we eens kijken wie de beste conditie heeft. Ik houd wel van een gezonde competitie. Wat vinden jullie van mijn voorstel?
Ik hoor het wel.

Groeten,
???????? ?????

Mark en Vladimir

NB:

Waar vraagtekens staan, stond de tekst in het Russisch; kan de computer blijkbaar niet aan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!