NaarSantiago.reismee.nl

Segovia. 0/69

Met schaamrood op de kaken moeten we bekennen dat wij per trein naar Segovia zijn gegaan. Dat was noodzakelijk omdat de hele nacht en ook overdag zware regen viel met fikse onweerbuien. Dat maakte o.i. een lange tocht door een desolaat landschap met een klim van meer dan 600 meter onmogelijk. Ook plaatselijke bewoners hebben ons zo een tocht ontraden, temeer omdat er op die hele weg niet een huis is te vinden en je ook nagenoeg niemand tegenkomt. Hoe dan ook, we zitten in de mooie stad Segovia (zie ook foto s). Groeten, ook aan Marc Rutte.

Reacties

Reacties

Mark

Mark Rutte,
Minister-president van Nederland,
Torentje op het Binnenhof in Den Haag
(2)


Hallo Frans en Nelly,

Hopelijk hebben jullie de zware etappe van vandaag goed doorstaan, ondanks het slechte weer. Nou, wij zijn in het kabinet ook bezig een grote berg weg te werken; we gaan het systeem van belastingen namelijk grondig veranderen. We streven zelfs ernaar dat niemand nog belasting hoeft te betalen!! Geen cent meer dus! Dat moet je toch goed doen! Eindelijk een kabinet dat de belastingen afschaft!!

Ha, ha , ha, grapje van mij!! Wat ben ik toch leuk. Ha, ha, ha. Ik moet om mezelf lachen! Ha, ha!

Overigens heb ik ontdekt dat lachen in de politiek wonderen verricht. Ik werk nu al een heel poos samen met de PvdA in het kabinet en die jongens hebben helemaal niet in de gaten dat ik hun aan de lopende band bedonder. Ha, ha , ha! Zij slikken alles wat ik hun voorhoud. En weet je waarom? Omdat ik gewoon keihard begin te lachen als zij bezwaren beginnen de maken tegen mijn plannen. En dan zeg ik weer eens: jullie hebben het niet goed begrepen, dat was een grapje, ha, ha, ha!! Maar soms hebben ze niet in de gaten dat het geen grapje is en dan trappen ze er wel in wat ik door wil drukken. Dat was dus geen grapje en dan moet ik nog harder lachen, ha,ha,ha, ha. En het leukste is het als ze dan mee beginnen te lachen, terwijl ze er niets van begrijpen, maar dat willen ze natuurlijk niet laten blijken. En dus lachen ze maar met me mee! Jonge, jonge, dan moet ik toch lachen, want dan heb ik ze echt te pakken, ha,ha,ha! Kom, lach met me mee! Ha, ha, ha, ha!
Ze noemen me niet voor niets de premier met de eeuwige lach! Jullie weten nu waarom; niet verder vertellen, hé!!
Wat leren jullie nu hieruit voor jullie tocht? Dat is nu wel duidelijk: als je een zware dagtocht hebt, zoals vandaag, dan moeten jullie gewoon tegen elkaar lachen en zo lang blijven lachen dat jullie zelf geloven dat het helemaal niet zo moeilijk is! Succes verzekerd! Doe ik al jaren!

Ik zie in de verslagen dat ook de paus jullie succes toegewenst heeft met jullie trektocht naar Santiago. Mooi van hem. Weten jullie trouwens de overeenkomst tussen de paus en mij? Nee? We zijn allebei niet getrouwd en toch gelukkig!! Ha, ha, ha, ha, ha; niet eens een grapje en toch moet ik toch zo lachen. Ha, ha, ha, ha, zelfs schaterlachen: hahahoea, hahahoea, hahahoea!!! Ik ben er me toch eentje!!!!

Dus, Frans en Nelly, lach je door de problemen onderweg heen en jullie zullen Santiago zeker bereiken en dat is géén grapje.

Yours,
en met dank voor jullie groeten aan mij!

Mark

P.S. Binnenkort ga ik op bezoek bij Poetin; eens kijken of daar ook te lachen valt!! Ha, ha!

Thuur

Hallo Nelly en Frans,

Verwacht van mij geen reprimande omdat jullie de ongeschreven regels van de pelgrimage naar Santiago de Compostella hebben overschreden. Nee, hoor, een blijk van verstandig handelen is het; probeer niet ten koste van alles de elementen te trotseren. Jullie hebben allang eerder bewezen dat jullie niet, behalve in uiterste omstandigheden, van het vaste wandelpatroon afwijken. Dit intermezzo met de trein heeft ook zo zijn voordelen; nu hebben jullie tijd over om de schone stad Segovia te bewonderen. Morgen is het weer weer zoals het weer hoort te zijn en dan weer te voet verder!
Zo, nu kan het schaamrood van de kaken gehaald worden!!

Groetjes,

Thuur

Twan

Hopelijk gaan de donderwolken snel voorbij! Je krijgt niet altijd wat je verdient! Belangrijk is dat jullie onderweg zijn, met of zonder trein, elke dag een avontuur.
Geniet ze daar van de vele mooie dingen/mensen die jullie tegen komen.
Groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!