NaarSantiago.reismee.nl

cercedilla. 19/69

Wat ons nu toch overkomt; bij de reacties hiernaast zijn naast onze gewaardeerde vrienden inmiddels hooggeplaatste personen toegevoegd. Eerst koning Phillipe, toen Jorge, nuntius van de Paus en nu onze koningin Máxima. Wat een eer; je zou er van naast je schoenen gaan lopen, maar dat wordt morgen moeilijk met onze extra lange tocht. Wie zal de volgende Hooggeplaatste zijn?

Mark

Mark Rutte,
Minister-president van Nederland,
Torentje op het Binnenhof in Den Haag
(1)

Beste Nelly en Frans,

Tijdens mijn wekelijkse visite bij de koning hebben we besloten dat we deze wekelijkse visite voortaan in een andere vorm gieten. We beginnen dan met een wandeltocht na werktijd van ongeveer 10 minuten, zo ongeveer beginnend om 16.00 uur, in Den Haag, om daarna fris en ongedwongen rond 16.08 uur in een cafeetje op het Plein de politieke zaken te bespreken. De koning zei tegen mij dat die gedachte hem ingegeven was door zijn vrouw Maxima, de koningin, naar aanleiding van berichten die zij ontvangen had over een stel Nederlanders die nu al voor de 5e keer bezig zijn aan een wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik weet dat onze tocht door Den Haag hierbij verbleekt, maar we hebben afgesproken dat we ‘klein’ zouden beginnen. Overigens is aan ons overleg na de wandeling geen eindtijd verbonden. We hebben ook afgesproken, in navolging van jullie, beste Nelly en Frans, dat we na de wandeling en ter voorbereiding op onze besprekingen, onze conditie weer het beste kunnen opkrikken door het drinken van een of meerdere pilsjes, net zoals jullie dat na elke dagtocht doen. Voor een goed gesprek is nu eenmaal een goed gesmeerde keel een voorwaarde! Hoeveel glazen gevuld moeten worden voor een goed en vlot verloop, dat hebben we nog even in het midden gelaten en dat is natuurlijk ook afhankelijk van de zwaarte van de onderwerpen; en er zijn tegenwoordig veel gewichtige en zware zaken te bespreken!!
Ik zal jullie een volgende keer laten weten hoe e.e.a. verlopen is, maar bij voorbaat, ook namens onze vorst, mijn dank dat jullie – wellicht onbedoeld – zo’n goed voorbeeld voor ons hebben willen zijn!
Jullie horen nog van mij.
Veel groetjes, niet alleen van mij, maar ook van de majesteit!

Amici, salute,

Mark