NaarSantiago.reismee.nl

Tres Cantos 23/23

Vandaag de eerste loopdag. Eerst anderhalf uur om Madrid uur uit te komen. Daarna de droge, dorre vlakte buiten de stad bij een temperatuur die opliep tot 33 graden. Veel drinken onderweg. Alles verliep redelijk goed. Nelly heeft wat pijn aan haar bovenbeen. Maar we hebben er zin in. In Tres Cantos slapen we in een kamer onder het stadhuis!. Wij zijn op dit moment de enige pelgrims onderweg. Groeten en felicitaties voor Wiel, die we van hieruit niet kunnen bereiken. Tot mijn verrassing kreeg ik gisteren een reactie van de koning van Spanje, die overigens een mij zeer bekende manier van schrijven had. Nu is het voor ons eenmaal onmogelijk aan alle koninklijke opdringerigheid tegemoet te komen. Sorry Phillipe dus.

Reacties

Reacties

Jorge

Cita del Vaticano
PP Francesco
( Jorge Mario Bergoglio)


Tradotto in Roma da quello italiano, a malincuore, per Antoine Bodard
(Vertaald in Rome uit het Italiaans, met tegenzin, door Antoine Bodard)


Beste Nelly en Frans,

Van mijn nuntius in Spanje, aartsbisschop Renzo Fratini, kreeg ik te horen dat mijn naamgenoot Francesco (Frans), samen met zijn vrouw Nelly, is begonnen aan een 5e pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Dat vind ik zo bijzonder dat ik jullie, Nelly en Frans, van harte toewens dat het een voorspoedige tocht mag worden; mijn pauselijke zegen hebben jullie!
Eerlijk gezegd ben ik best jaloers op jullie. Ik zou dat best ook wel eens willen, zoals jij Frans samen met je vrouw, zo door de vrije natuur voorttrekken, maar ik kan dat niet meer; bovendien heb ik geen vrouw!
Nu huppelen er hier in het Vaticaan wel een hele hoop nonnetjes rond die het soms ook wel op hun heupen hebben en wel eens de vrije natuur in willen, maar die hebben het óp en niet áán hun heupen en dat is bij mij wél het geval en daardoor loopt het een stuk moeilijker!
Vroeger in Argentinië ben ik wel eens te voet door de pampa’s getrokken, maar dat is andere koek! Daar zie je alleen maar gras en koeien en dat gaat toch gauw vervelen! Dan is een tocht door het mooie en gevarieerde binnenland van Spanje naar het graf van de heilige Jacobus, de “morendoder”, toch wel wat anders. Nee, ik moet hier blijven tussen de muren van Vaticaanstad, want hier zijn nog genoeg problemen die om een oplossing schreeuwen. Niet alles wat hier blinkt is marmer en zeker geen goud! Soms wens ik me toe dat ik een strijder hier bij me had zoals Jacobus! Die wist hoe hij met zijn vijanden om moest gaan!! Maar ik heb geleerd dat ik mijn vijanden lief moet hebben! Kost me vaak moeite!
Na deze persoonlijke ontboezeming keer ik graag weer terug naar jullie, Frans en Nelly, en wens jullie voor de grote tocht veel zegen en weinig regen!!

Saluti,

Jorge

jeanne

Goed zo.De start is gemaakt.
Nellie niet teveel last krijgen van je benen.
Aan het trainen zal het niet liggen.Wij hebben hier weer (dunne) truienweer.
Succes en groetjes

har.erdkamp@gmail.com

Hallo Nelly en Frans,
Hier een berichtje van de Groenstraat. We volgen jullie verhaal en leven mee op deze wederom bijzondere wandeling.
Het gaat goed al moge jullie best wat van die temperatuur naar Melick sturen.
Frans mijn email is verandert misschien kun je dat veranderen.
Wij hopen dat alles goed blijft gaan en tot horens.
Isabel en Har.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!