NaarSantiago.reismee.nl

Cadavedo 24/1342

Van de beheerder van de albergue hoorden we, dat we beter niet de paadjes van de Camino konden volgen omdat die dichtgegroeid zouden zijn en de wegwijzers zouden ontbreken. Daarom liepen we vandaag hoofdzakelijk over de hoofdwegen. Bovendien probeerde iedereen snel aan te komen want er zouden maar 10 slaapplaatsen zijn voor de 40 mensen die vannacht in onze albergue sliepen. Wij waren snel daar en wisten bij n particuliere albergue zelfs n privekamer te scoren. Alles goed hier: nog 271 km.

Reacties

Reacties

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Natuurlijk doe ik mee; geen zorgen, die oproep hebben jullie niet aan dovemansoren gericht; op mij kun je rekenen en ik vertrouw erop dat nog velen met mij gaan meedoen. Jullie oproep verdient volop weerklank en via dit medium ondersteun ik jullie vraag aan iedereen die een handje wil toesteken van ganser harte!
Ook de planning van de onderneming staat me aan, zo aan het begin van het najaar, omdat het dan niet te warm meer is maar ook nog niet te koud. Ik begrijp dat het weer daarboven in Gallicië laat in de herfst problemen gaat opleveren; het kan er dan flink spoken tijdens de najaarsstormen. De winter is uiteraard ook niet geschikt omdat het daar dan zelfs heel koud kan zijn. We zullen ons natuurlijk wel warm werken, maar sneeuw en koude horen toch niet bij het klimaat als van ons optimale inzet wordt gevraagd.
Misschien is het een idee om binnenkort eens bij busondernemingen te informeren of zij deze onderneming willen sponsoren door een bus ter beschikking te stellen, dan kunnen we met zijn allen van hieruit recht naar Cadavedo rijden en de dag erna zijn we dan al aan het werk!
Wel handig als die bus ook een trekhaak heeft; ik stel met plezier mijn oude caravan, die ik eigenlijk een dezer dagen in de verkoop wilde plaatsen (koopje!), ter beschikking. We kunnen daarin dan het zenuwcentrum vestigen, van waaruit alles gecoördineerd kan worden. Ik ben sterk in het coördineren, maar kan ook goed de motorzaag hanteren en zo zal ieder wel een specifieke kwaliteit hebben waarvan we gebruik kunnen maken.
Misschien goed dat jullie nog even laten weten waar eenieder zich precies kan aanmelden en ook wanneer de termijn van aanmelden gesloten wordt; ik dacht begrepen te hebben dat alles doorgaat bij minstens 50 deelnemers! Nou, dat is natuurlijk een eitje (huevo piccolo) en zijn het er meer, dan nemen we toch gewoon nog een extra-bus! Wel ook met trekhaak, dan kan mijn aanhangwagentje ook mee met de nodige kruiwagens en materialen erop.
‘Expedicion Camino’ gaat van start, daar hoeven we niet aan te twijfelen. Lijkt me behalve de flinke inspanning ook gezellig om samen met zoveel mannen en vrouwen aan hetzelfde doel te werken. Ik zie het al helemaal voor me dat we ’s avonds, weliswaar vermoeid na gedane arbeid, samen voor de caravan zitten en onder het zingen van enkele liederen een pilsje of glaasje sangria tot ons nemen! Dat hebben we dan ook verdiend. Maar dan toch vroeg naar bed, want de volgende dag moeten we toch weer een heel stuk verder zien te komen!
Zodra ik van jullie hoor dat de gewenste aantallen bereikt zijn, kunnen we de voorlopige planning omzetten in definitieve actieplannen.
Ik twijfel er niet aan dat dit een groot succes wordt en dat alle deelnemers niet kunnen wachten op het startschot.
Dat zal pas definitief klinken als jullie binnenkort weer thuis zijn.
Ik verheug me erop; jullie toch zeker ook!

Groetjes,

Thuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!