NaarSantiago.reismee.nl

Santiago

Na een gewaagde ballonvlucht (zie verhaal Thuur) hebben wij dankzij een speld, die we bij ons hadden toch weer de begane grond bereikt. En wat doen we dan? Spoorslags weer terug naar Santiago, want die kermis willen we voor geen geld missen.

Hier op onze vrije vrijdag hebben we de morgen gebruikt om eens naar de kapper te gaan, zodat we enigszins toonbaar zondag terugkeren in Nederland. Iedereen, die het resultaat van dat kappersbezoek zelf wil aanschouwen moet maar snel naar de Zandkuil in Melick komen.

Even een opmerking over het weer. Het is ongelofelijik, maar gedurende de hele reis hebben wij niet een druppel regen gehad. Er was een middag met motregen, maar toen zaten we al een tijdje hoog en droog in onze albergue. De volgende dag was er een dreigende lucht, maar zonder een spatje regen volgde daarop weer snel volop zonneschijn. Zelfs hier in Santiago hebben we stralend weer. Zou Sint Jacob ons dan toch geholpen hebben?

Op het einde kunnen we deze reis kort maar krachtig samenvatten: DE MOOISTE VOETTOCHT DIE WE TOT NU TOE GEMAAKT HEBBEN, MAAR OOK DE ZWAARSTE TOCHT.

Groeten uit Santiago de Compostella.

Th.S.

OPSPORING VERZOCHT

De brandweercommandant van de regio Midden-Limburg, gemeente Roerdalen, roept mede namens het bestuur van deze gemeente, en op verzoek van zijn collega-commandant in het Spaanse Galicië, uw hulp in bij het opsporen en weer veilig thuis brengen van twee inwonenden van een van hun kernen, te weten van de kern Melick.
Om privacyredenen kunnen we de namen van de twee Melickenaren hier niet bekend maken, maar het betreft allereerst een persoon van het vrouwelijk geslacht, hier verder genoemd als mevrouw N., terwijl de ander, hier verder de heer F. genoemd, een ander geslacht heeft, te weten het masculiene!
Beide figuren zijn bij een ballontocht vanuit Spanje - volgens de laatste radarberichten - wellicht ergens hier in de buurt terecht gekomen, maar zijn tot op heden en tot nu toe, nog niet gelokaliseerd..
Hier volgt het signalement van beide vermisten:
De vrouwelijke vermiste, N. dus, is van een vrijwel normale lengte, heeft een tenger postuur en een vriendelijk gezicht! Ze heeft stevige wandelbenen en de rest mag er ook zijn! Ze heeft bruine haren, maar die kunnen inmiddels door de instraling van de zon, enigszins verkleurd zijn. Ze draagt op haar hoofd een wit hoedje, met een randje eraan. Het is niet onmogelijk dat dit hoedje inmiddels grauw is geworden! Bovendien draagt ze een sjieke bril van het merk Armani; ze doet niet minder!
De mannelijke vermiste, F. dus, heeft hetzelfde type wandelbenen, maar zijn postuur is van een wat steviger slag en bovendien valt hij op door zijn haren; die zijn van wit zilver, dus een stuk duurder! Hij is ook brildrager (goedkoper merk) en heeft bovendien haren onder zijn neus; men noemt dit een snor! Het is niet onmogelijk dat hij deze ‘snorbaard’ om fotogenieke redenen inmiddels heeft laten verwijderen! Ook hij draagt iets op zijn hoofd, maar ik ben niet in staat dat te omschrijven! Wel hangen er twee warmtewerende oorflappen aan!
Het is best mogelijk dat ze zich verborgen houden in dichtbegroeid gebied, omdat ze geen kleren meer aan hun lijf hebben, want hun laatste actie in Spanje betrof het verbranden van hun kleren (op de hoofddeksels na) om voor mij onduidelijke, rituele motieven! Ze kunnen dus nu gehuld zijn in vijgenbladen of ander bedekkend bladergoed, maar mogelijk wel nog met de beschreven bedekkingen op hun hoofd. Richt derhalve primair op die hoofddeksels uw aandacht!
Wanneer u een van deze figuren, of beiden, waar dan ook aantreft, benader ze dan niet zonder de nodige omzichtigheid; ze kunnen inmiddels namelijk tamelijk verwilderd over komen en daarom reageren op een wijze die men niet direct van hen zou verwachten. We weten bovendien niet of ze zich met stokken of ander tuig bewapend hebben en of ze derhalve gevaarlijk zijn (geworden)!
Wat moet u wel doen?
In verband met de vakantieperiode is er maar één mogelijkheid tot het maken van een melding omtrent deze twee vermisten, de heer F. en mevrouw N.
Als u derhalve een van beiden of beiden tegelijk, ziet, verzoeken wij u dringend daar melding van te maken op dit weblog en wel onder het hoofdje ‘Reageer’ en dat bij voorkeur t.a.v. de heer Th. S.
De melding mag uiteraard ook anoniem!

Wij danken u voor uw medewerking,

De brandweercommandant van de gemeente Roerdalen.

NB:
Roerdalen is een mooie gemeente, geliefd bij toeristen, in het oosten van het midden van Limburg en doorsneden door de rivier de Roer. De gemeente bestaat uit de kernen Vlodrop, Sint-Odiliënberg, Montfort, Herkenbosch en Melick, met elk hun eigen karakter.
De gezochte personen komen uit de kern Melick en verblijven daar normaal gesproken in hun zandkuil!

Th.S.

jeanne

In ieder geval een goeie terugreis.Zal even wennen zijn met dat zitten.
Ik weet niet of ik zondag op tijd terug ben van Parijs,anders tot maandag.
Groetjes

Anny

Hoi Frans en Nelly
Heel fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben kunnen maken.
Ten eerste dat jullie dat samen hebben kunnen doen, verder alle geluk van de wereld met zo'n mooi weer en geen blaartje aan de voeten. MAAR...... jullie hebben ook een prima conditie!!!!!!!
Goeie reis naar huis en we zien jullie op de verjaardag van Jos????
Gr. Anny

Thei en Fien

Hallo Nelly en Frans,
Proficiat, dat jullie het weer gehaald hebben.
Ik geloof het graag dat dit de mooiste voettocht van jullie was. De foto's van jullie gaven ook die indruk.
We wensen jullie een goede terugreis en succes met afkicken.

Groetjes, Fien & Thei.

Toos & Theo

Hoi Nelly en Frans,
EINE DIKKE PREFICIAT MET HET
BEHALEN VAN O ZO EEN ZWARE TOCHT.
De terug tocht zal nu wel een eitje zijn.
Hopelijk zien we jullie 9 aug. bij Jos dan krijgen jullie beide een dik verdiende knuffel van ons.
Liefs, Toos & Theo

Theo Ria van Arensbergen

proficiat;
ik begrijp niet Witte Veder wat jij aan je kapsel wilt laten doen, van Nelly kan ik me voorstellen dat ze er toonbaar uit wil zien na zo'n prestatie;
geweldig en wat fijn dat jullie zo'n gezondheid hebben en hier ook aan werken.
wij zien jullie hopelijk nog dit jaar, wij gaan er met de caravan weer even tussen uit; wij kunnen ons dat permitteren;

goede terugreis en tot ziens

Theo Ria

jène van moorsel

Dag Nellie en Frans,
Hoera, ze hebben het toch maar weer gehaald! Een mooie en zware tocht was het die kennelijk veel voldoening heeft gegeven. Dat houdt meteen in dat er weer een nieuwe uitdaging op jullie ligt te wachten te weten: weer wennen aan een leven in het aangeharkte Nederland. Sterkte alvast daarmee.
Met hartelijke groet,
Jène