NaarSantiago.reismee.nl

Aljucen 16/232

Het voelt weer als vanouds. Thuur Stroux heeft weer zijn verhalenreeks opgepakt net als vorige jaren. En ook mijn oude vriend en neef Piet laat van zich horen. Fijn. Wij hadden vandaag een makje: 16 km lopen en al om half twaalf in de albergue. Dus vandaag veel rusten.

Er is hier een bijzondere kerk: een fort_kerk, dwz dat de kerk dienst deed als kerk maar ook als verschansing in tijden van oorlog. De kerk werd beheerd door de militaire orde van Santiago de Compostella: monnikstrijders te vergelijken met kruisridders; alleen zij beschermden de weg naar Santiago en bestreden de Moren, die hier in ZuidSpanje regeerden.

Wy lopen door zeer wisselend landschap. Vanmorgen om 7 uur liepen we langs een Romeins aquaduct van Merida met er boven op vele ooievaars. Daarna langs een stuwmeer (uit de Romeinse tijd) vervolgens een landschap met grote zwerfkeien en steeneiken en uiteindelijk door een bos met vooral naaldbomen en stenen muurtjes.

Kan in dit kleine dorp geen foto s uploaden. Ik probeer het de volgende keer.

Jène van Moorsel

Dag Nellie en Frans,
Natuurlijk volg ik jullie elke dag. Met bewondering, soms met jaloezie. Jullie lopen in het land van Philips de Tweede die ooit vanuit dat Spanje over de Nederlanden regeerde. Wat knap om een land op zo'n afstand met de mogelijkheden van toen in het gareel te houden. nou ja, in het gareel! (Trouwens, wat zeg je van die oude Sinterklaas!)
Ga voort en versaag niet. En geniet van de zomer daar.
Hier is de zomer nog altijd Hollands. Waarover ik overigens niet wil klagen. Geen hittegolven, af en toe een dag met zon. Regen voor de planten. Wat wil je nog meer.
Met hartelijke groet,
Jène