NaarSantiago.reismee.nl

Merida 16/216

Zoals jullie hierboven zien een korte tocht vandaag van maar 3,5 uur. Dat komt omdat wij afhankelijk zijn van de ligging van de pelgrimsherbergen.

Merida is een must. Het is een Romeinse stad in Spanje. Er veel grote bouwwerken uit de Romeinse tijd. Zodra we kunnen zullen we foto´s laten zien.

Wij hebben dus vandaag een halve rustdag. We slapen weer in een pelgrimsherberg (altijd gezellig, altijd aanspraak) De (eenvoudige)herberg is een oude molen aan de rivier.

Gisteren hebben we het beter getroffen: een stadskasteel helemaal voor ons alleen met uitzicht op de wijngaarden. Heel bijzonder.

Wij lezen met interesse jullie reacties; bedankt.

Reacties

Reacties

Piet

SuperActie Weerterbergen €59, iets voor jullie? Ik zie die reclame onder jullie verslag staan en besef hoe groot de tegenstelling van jullie tocht is met die reclame. Langzaam begin ik het te begrijpen. Een tocht in alle eenvoud met andere verrassingen dan gezamenlijk pannenkoeken eten. Een biertje moet hemels smaken na een lange wandeling. Een biertje met de snor van Frans in het schuim. En Nelly languit genietend van de zon.
Toch ...... om jullie weer kennis te laten maken met de "moderne wereld" en jullie inburgering te ondersteunen, nodig ik jullie graag uit op een gezellig etentje. Met wijn of bier met wat minder voldoening maar wel met liefde aangeboden.
Take care. The world is a stage and each must play his part.

Piet

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Wat zijn jullie al een stuk op weg!! Geweldig! Ik heb jullie verslagen nu allemaal gelezen en ik trek de conclusie dat dat het voorspoedig gaat: ik kom weer - zoals vanouds - geregeld de woorden 'herberg' en 'café' tegen en voor mij is dat het teken dat jullie je natje en droogje niet hoeven missen.
Waait het daar ook op die uitgestrekte vlaktes? Misschien een rare vraag, maar ik weet niet of jullie meegekregen hebben dat een fikse windhoos de vorige week precies op Montfort neergekomen is met zijn slurf en er behoorlijk wat schade heeft aangericht, ook bij ons in de buurt. Zelf hebben we een aantal losse pannen moeten vervangen of weer op de juiste plek terugleggen, maar omdat ik zelf ook al jaren wel eens een pan los heb, weet ik intussen hoe je dat moet oplossen!!
Begin deze week, dinsdag, heb ik een buurman geholpen -was de bedoeling - met enkele beschadigde zware takken uit een boom te zagen, maar dat heb ik (nog) niet kunnen afronden. Ik ben namelijk (onvrijwillig) naar beneden gedonderd en gisteren met een witgekleurde gipspoot naar huis gekomen vanuit het ziekenhuis in Roermond waar de dubbele enkelbreuk weer 'geheeld' is: een paar schroeven en een plaat en je kunt weer verder, dacht ik!! Maar nee, ik mag hem nu nog zes weken totaal niet belasten en dat is echt wat voor mij!!!!
Wat leer ik nu hieruit? Op deze leeftijd moet je niet meer doen alsof je 18 bent!!
Wat leren jullie eruit? Ik lees namelijk dat jullie - zoals dat bij ezels gebeurt (maar daar houdt de vergelijking dan ook op) zwaar bepakt onderweg zijn. Laat de last niet te zwaar worden. Beter een sok of zakdoek minder meenemen, dan voortdurend rug-, kuit-, hiel- of spierpijn!!
Hoe dan ook, loop lekker verder, struikel nergens over, dan halen jullie Santiago onbeschadigd!
Groetjes en veel succes,
Thuur

Piet van Moorsel

Gelukkig, Thuur is terug. Ik had zijn overdenkingen al gemist. Tja, Tuur, je kunt dan wel aardig schrijven maar kent de grenzen van je atletisch vermogen niet. Ik ken dat, ik vermoed dan ook dat Thuur van mijn leeftijd is. Zelf heb ik nog niet zo lang geleden bij het maken van een schuurtje een op mijn hoofd stuiterende balk mogen begroeten. Twee hechtingen verder pas, heb ik beseft dat ik niet alles alleen kan. Voor Nelly en Frans de les: Overschat je mogelijkheden niet. En voor Thuur: Fijn dat je terug bent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!