NaarSantiago.reismee.nl

Villafrance de los Barros 20/172

¨de los Barros¨ in de plaatsnaam hierboven schijnt ¨leem¨ te betekenen. De grond waarover we lopen is inderdaad leemgrond. Maar goed dat het (erg) droog weer is, anders zitten er enorme klodders leem aan je schoenen, zoveel dat je nauwelijks kunt lopen.

Nu over het weer gesproken: het is natuurlijk weer prachtig weer, maar wij moeten er voor zorgen, dat we voor een uur ,s middags binnen zijn, want dan stijgt de temperatuur tussen 35 en 40 graden. Gelukkig is ons dat nog steeds gelukt.

Wij zijn nog steeds elke dag verrast en geimponeerd door de prachtige natuur, die vaak om de paar kilometer verandert. Het lopen is daardoor echt een genot. Omdat mee te genieten: ga naar de foto´s : ik heb er weer wat bijgevoegd.

Jammer van gisteren he? En nog wel tegen de Duitsers. Gelukkig hebben we geen oranje shirtjes bij ons

Groetjes

Harry en Riet

hallo Frans en Nellie,

Op deze regenachtige zaterdag even een reactie op jullie tocht.
Inmiddels zijn jullie al goed warm gedraaid en gaat alles naar wens. Dit kunnen we wel stellen na het lezen van de dagelijkse verslagen en het zien van de prachtige foto's. Al die typische Spaanse landschappen waar de hitte vanaf straalt.
Over een ruim een week gaan wij onze fietstocht beginnen van Passau naar Wenen en hebben er veel zin in.

Veel succes en gezelligheid toegewenst bij het verre verloop van jullie tocht.