NaarSantiago.reismee.nl

Santiago de Compostella

Even wennen vandaag. Uitslapen en geen wandelschoenen aan. Rustig ontbijten. Daarna naar het Bureau voor de pelgrims in de hoop, dat om 9 uur s morgens wij de eersten zouden zijn. Fout dus: er stonden zeker al 50 man (zie foto). Toch hadden we na en dik half uur onze ¨Compostella¨ (zie foto). Daarna naar de kerk om aan te sluiten bij de lange rij voor het graf van de H Jacobus. (zie foto) Afgezien van het vreemde verhaal hoe zijn lichaam daar gekomen zou zijn (na 800 jaar wees een ster de plaats aan waar hij begraven zou zijn) kan het stoffelijk overschot niet compleet zijn.In de kathedraal in Roermond vind je namelijk een groot deel van zijn (rechter?)arm. Hoe dan ook; de kathedraal is erg mooi en continue komen er (groepen) pelgrims aan, vaak dansend en zingend. Vooral jeugd is prominent aanwezig!

Het weer is plotseling veranderd: regen! Wij realiseren ons, dat we erg veel geluk gehad hebben tijdens de reis: steeds goed weer, geen ongelukken, geen blessures, steeds toch weer een slaapplaats en volgens schema aankomen.

We hebben in totaal 106 dagen gelopen (dus zonder de rustagen) en in totaal 2565 kilometer gelopen.

Wij danken jullie voor vele reacties op het volbrengen van deze tocht.

Morgen weer een bericht. Zie ook foto s.

Groeten: Frans een Nelly

Harry en Riet

Frans en Nellie, nog gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. En nu dient zich weer het normale leven aan en dat zal wel even wennen zijn. Wij hopen jullie weer gauw te zien en nog een fijne bruiloft toegewenst .