NaarSantiago.reismee.nl

Villar de Mazarif 28/2241

Vanmorgen weer zo n heerlijk ontbijt. Daarvoor gaan we naar een bar (dit keer in Leon) en daar krijgen we expressokoffie en heerlijk gebak, vers uit de oven (croissant gesuikerd, chocoladebroodjes, abrikozengebak enz) Prima om bij wakker te worden. Vanmorgen liepen we na een tijdje wel verkeerd en dat kostte ons 2,5 km extra lopen. Toch waren we om 13.45 u in Villar, een klein dorp met drie mooie albergue s. Wij hebben een 4p kamer (waarschijnlijk voor ons alleen). Het landschap verandert: het wordt meer heide-achtig met af en toe een plukje bos. Met het weer hebben we enorm geboft. Al vele dagen lang is het prachtig zonnig weer en tijdens de hele reis hebben we geen 4 uur regen gehad. Wij zijn dus bofkonten. Santiago is nu minder dan 300 km ver weg. Wij hebben 6 foto s toegevoegd.

Reacties

Reacties

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Dat hadden jullie ook niet gedacht, dunkt me. Lees ik het goed, jullie bericht van gisteren? Frans en Nelly, jullie gaan op Bali een informatiestand verzorgen op een beurs daar om Balinezen warm te laten lopen om een voettocht te beginnen naar Santiago de Compostella!? Wat een bijzonder idee! Daar zullen jullie een hele kluif aan hebben! Maar aangezien jullie geen baliekluivers zijn, heb ik er alle vertrouwen in dat dit jullie gaat lukken. Jullie hebben de interesse hiervoor op Bali de afgelopen jaren natuurlijk goed kunnen peilen en als resultaat daarvan nu dit lumineuze idee!
Jullie hebben daar natuurlijk uitgebreid aan marktonderzoek gedaan op dat mooie eiland in de Gordel van Smaragd? Toch heb ik wel enkele vragen bij jullie project. Weten de Balinezen wel waar Santiago ligt? Ja, op ruim 11.000 km afstand van Bali! En weten ze wel hoeveel hakken de dames dan mee moeten nemen als Nelly op ruim 2000 km er al drie versleten heeft? Ruim 5 x zoveel, dus iedere Balinese moet, als ik goed reken, minstens 15 hakken meenemen, want waar krijg je in al die tussenliggende landen de passende hakken! Nelly kan erover meepraten!
En hoeveel binnenbanden voor hun riksja moeten ze meeslepen, want lang niet overal zijn de juiste maten te krijgen voor het tweewielige karretje! En dat kun jij, Frans, ze natuurlijk vertellen na jouw ervaringen met banden op jullie huidige tocht. Wijzen jullie ze ook op de gevaren die ze onderweg tegenkomen? Er zijn heel wat beren op de weg te zien!
Zijn er voldoende albergo’s overal langs de route?
Wat zeg je Frans?
Frans:”We gaan helemaal niet naar Bali om daar aan een beurs deel te nemen; je hebt mijn bericht niet goed gelezen. We gaan wel naar Bali, maar niet met de bedoeling die jij aangeeft”.
Ik ben even de kluts kwijt. Ik heb je verslag uit Leon nu opnieuw gelezen en inderdaad, het lijkt erop dat ik een paar zaken door elkaar heb gehaald. Maar nu we dat vastgesteld hebben, kom ik toch met de vraag of het idee om op Bali zoiets op te zetten wellicht wat voor jullie is? Probeer het eens; ik weet zeker dat niemand ter wereld dit in zijn hoofd haalt en daarom is het zo uniek wat jullie daar dan gaan doen. Ik zal er verder niet over uitweiden, maar besef wel dat, als je het niet doet, er dan straks sprake is van een gemiste kans! Ik lees in jullie verslag van Mansilla de las Mulas dat Nelly best een tijdje zou willen helpen in een albergo, als ze geen bindingen had. Maar aangezien ze die wel heeft, is dit idee wellicht van de baan, maar naar Bali gaan jullie samen; dan spelen die bindingen geen rol, want jullie gaan daar ‘gebonden’ een centrum opzetten ter bevordering van het pelgrimeren naar Santiago. Geen probleem dus, Nelly! Nou ja, geen

..
Doe me een plezier en houd me op de hoogte van de ontwikkeling van jullie plannen. EĂ©n plezier moeten jullie mij in elk geval doen. Loop in godsnaam zelf niet de route van Bali naar Santiago, want ik moet er, na de bijna 80 verhalen die ik deze keer tot nu toe bij elkaar gefantaseerd heb, niet aan denken, dat ik er dan meer dan 400 zou moeten schrijven; waar moet ik zoveel stof vandaan halen als mijn ‘hakken’ nu al bijna versleten zijn en mijn ‘banden’ nu al naar lucht happen !? Dan kom ik vanzelf tot flutverhaaltjes, zoals dat verhaaltje van mij dat jullie op Bali een centrum gaan opzetten ter bevordering van het pelgrimeren naar Santiago!
En dat moeten we natuurlijk niet hebben. Daarom morgen weer een serieus verhaal, voor zo ver ik tot serieuze verhalen in staat ben!!
Droom lekker verder, niet van Bali, maar wel van het naderende Santiago.
Buen camino en groetjes,
Thuur

ria theo van Arensbergen

we zijn weg geweest, niet zo lang, we hebben nu de kleinkinderen een weekje hier, inclusief Chantal; voor ons zijn dus de wandelingen iets korter en niet op allelei gewijde en alcoholische plaatsen; ook niet een scheiding van mannen en vrouwen; wij zijn gelukkig met onze situatie en lezen met bewondering, zonder te veel jalouzie de verrichtingen van dit koppel.; een waarschuwing: realiseer je dat jullie straks terug komen in een maatschappij en gemeenschap waar de regelmaat troef is en het avontuurlijke zal bestaan om van winkelkeuze te wisselen; ook dAT JE STRAKS NIET bij wildvreemden kunt aankloppen vooer een overnachting en zeker niet bij ons...veel groeten Ria-Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!