NaarSantiago.reismee.nl

Carrion de los Condes 20/2113.

Wat een naam he? Wat anders dan Laar of Ospel. Vandaag makkie:20 km. Slapen in alberque van de zusters van St Clara.Wordt dus brave avond. Vandaag tijdens lopen veel ooievaars gezien. Weer:zonnig en warm met veel wind. Groeten.Alles prima en conditie ok.

Thuur Stroux

Hallo Frans en Nelly,

Vanmorgen heb ik de glazen bol maar weer eens uit de kast gehaald en ben naar jullie gaan zoeken. Ik ging ervan uit dat jullie volop ‘aan de wandel’ zouden zijn, maar ik zie nu dat jullie daar ergens op de hoogvlakte op een bankje zitten. Even uitrusten zeker voordat jullie weer een flink stuk Spanje gaan veroveren! Wat zeg je Nelly?
Nelly:”We zijn nog helemaal niet moe, hoor, maar we wilden eens met elkaar overleggen welk soort aandenken we mee terugnemen naar Nederland als we straks onze tocht naar Santiago voltooid hebben. En dat is toch niet zo gemakkelijk. Het mag niet te groot zijn, want dan kan vervoer een probleem vormen en iets kleins, ja waar kun je dan aan denken?”
Is een flamencowaaier niets voor jullie? Je kunt die krijgen in alle soorten, maten en prijzen. Je kent toch wel zo’n waaier, die ze in zuidelijke landen en toch vooral in Spanje gebruiken om eigen wind mee voort te brengen, zodat je verkoeling krijgt tegen de hitte!
Frans:”Mijn eigen wind voortbrengen kan ik ook wel zonder waaier! Trouwens, zie je mij al in Melick zitten en daar op een warme dag met zo’n ding in de hand mijn gezicht koel houden? Ik niet!”
Maar in welke richting denken jullie dan?
Nelly:”We willen iets gezamenlijks hebben, iets unieks, dat ons, als we het zien alleen al, direct weer aan onze lange tocht herinnert. Thuur, heb je nog een ander idee dan die waaier?”
Ik overleg met mezelf en dan - na een heel poos - heb ik het! Jazeker; dat ik daar niet direct aan heb gedacht!!
Frans en Nelly, wat vinden jullie van een tattoo? Die heeft geen gewicht, heeft eeuwigheidswaarde en zal jullie zodoende altijd aan de tocht herinneren. Houd de tekst eenvoudig; laat gewoon ‘Santiago’ in je vel graveren!
Het is een heel poos stil; ik zie dat Frans en Nelly elkaar aankijken en erover willen praten. Ik zet voor een tijdje het geluid uit, zodat ze ongestoord met elkaar erover kunnen praten. Op een gegeven moment zie ik Frans zwaaien en ik zet het geluid weer aan.
Frans:”Dat is niet eens zo’n gek idee! Sterker nog, we vinden het een prima idee, allebei! Maar helemaal zijn we er toch nog niet uit. Op welke plek moeten we die tattoo op ons lijf laten zetten; daar hebben we nog verschil van mening over. Nelly wil het graag hebben bij haar lurven, maar ik heb het liever bij mijn kladden! Wat denk jij?”
Kun je het niet ergens in de buurt van je ‘kluts’ doen? Als je die dan kwijt bent hoef je alleen maar naar ‘Santiago’ te zoeken en je tegenwoordigheid van geest is weer als vanouds! Maar het kan ook bij je ‘mieter’. Daar zie je er weliswaar niet zoveel van, maar zo voorkom je wel dat je commentaar krijgt van mensen die niet van tattoos houden; die kunnen jullie dan niet op je lazer geven! Daar zou het trouwens ook kunnen: op je ‘lazer’, die is ook bijna niet te zien als je niet weet waar hij zit!! Hij zit overigens ergens tussen je lurven en je kladden in! Maar als je daar niet van houdt, kan het ook nog op je ‘donder’, die zit vlakbij de ‘lazer’! Keuze genoeg dus; wat gaat het worden?
Het is een heel poos stil, maar dan wordt de stilte doorbroken; ze zijn eruit! Wat is het geworden?
Frans:”We laten hem achter de elleboog zetten; dan zie je er ook niets van en we hebben ‘m dan toch ergens zitten!”
Ik ben er stil van. Daar zou ik nooit op gekomen zijn! Wat ik ervan vind? Geweldig idee! Doen!
Veel succes ermee!
Groetjes en buen camino,
Thuur

henk en zus

Hallo Frans en Nelly
Het gaat nog altijd zeer goed en de conditie is er ook
heb veel plezier en loop maar lekker door dat mooie land. We zijn net terug van ons vakantie ,we waren 14 dagen in Oostenrijk, mooi weer gehad, veel gefietst en gewandeld.
groetjes