NaarSantiago.reismee.nl

Aviles 25/1279

Met n beetje regen gestart, daarna lang gelopen om de grote stad Gijon uit te komen. Daarna n mooi stuk door bossen en de laatste 10 km helaas door industriegebied. Het blijft iedere dag klimmen en dalen, maar we zitten nu n dikke 300 km voor Santiago. Wij plannen daar 14 augustus aan te komen.

Thuur Stroux

Hallo Nelly en Frans,

Hier is het muggentijd aan het worden. De (vrouwelijke) muggen zoemen om mijn hoofd en willen toeslaan; zo zijn die nu eenmaal. De mannetjes hebben gelukkig geen trek in mij!
Maar ik heb een probaat middel tegen die steekbeestjes ontdekt.
Zingen! Zingen dat de stukken eraf vliegen, dan steken ze hun angeltje nog liever in hun eigen oren dan in het vlees van mensenoren. En daarom begin ik onmiddellijk te zingen als ik een mug waarneem!
Volgens mij kennen muggen geen (landen)grenzen en daarom twijfel ik er niet aan dat ze jullie daar in Spanje ook te lijf willen gaan. Maar geen zorgen, jullie weten nu wat je eraan kunt doen: zingen en nog eens zingen, ook - en vooral - tijdens het wandelen. Daarbij is zingen bij het wandelen ook nog heerlijk ontspannend. Wat let jullie derhalve om even de keel te smeren en dan aan de wereld – en vooral aan de muggen – te laten merken dat jullie door het Spaanse land trekken!
Wellicht is onderstaand wandelliedje een aanmoediging daartoe! Zing hard, ik wil het hier in Montfort kunnen horen!! Het mag vals klinken, ongelijk en wat dies meer zij, als het maar ‘fortissimo’ gezongen wordt!!

Op de wijze van: ‘k Heb een tante in Marokko en die komt….

(Inleiding)
‘k Hoor een mugje zoemen en die wil
‘k Hoor een mugje zoemen en die wil
Hiep hoi!
‘k Hoor een mugje zoemen, een mugje zoemen,
een mugje zoemen en die wil…………

(1e couplet)
En die prikt me in de wangen, als die wil.
Prik, prik,
En die prikt me in de wangen, als die wil.
Prik, prik.
En die prikt me in de wangen, prikt me in de wangen,
Prikt me in de wangen als die wil.

Refrein!!
Zing ik A-ja jippie, jippie-jéh!
Hiep hoi!
Zing ik A-ja jippie, jippie-jéh!
Zing ik A-ja jippie, A-ja jippie,
A-ja jippie jippie jéh!
En die prikt me in de wangen
prikt me in de wangen, prikt me in de wangen,
als die wil.

(2e couplet)
En die prikt me in de oren, als die wil.
Prik, prik,
En die prikt me in de oren, als die wil.
Prik, prik.
En die prikt me in de oren, prikt me in de oren,
Prik me in de oren als die wil.

Refrein!!
Zing ik A-ja jippie, jippie-jéh! Enz.

(3e couplet)
En die prikt me in de benen, als die wil.
Prik, prik,
En die prikt me in de benen, als die wil.
Prik, prik.
En die prikt me in de benen, prikt me in de benen,
Prik me in de benen als die wil.

Refrein!!
Zing ik A-ja jippie, jippie-jéh! Enz.

En zo voorts; ieder lichaamsdeel, zowel boven als beneden de gordel (b.v. vingers, resp. tenen), kan op deze wijze aan de beurt komen en er zijn heel veel lichaamsdelen, dus dit liedje kunnen jullie heel, heel lang blijven zingen; de muggen zullen hun geduld verliezen en jullie kunnen ongestoord verder lopen.

Hoor ik jullie al, daar heel in de verte??
Volgens mij houdt Nelly goed toon en zit Frans er wat tegenaan te brommen, klopt dat?

Zet hem op!!

Groetjes,

Thuur

jeanne

Het lijkt wel of we overal de weg naar Santiago tegenkomen.Op onze overnachtingsplaats in Duitsland en later in Villach weer.
Het "achtervolgt" ons.Jullie wandelen vrolijk verder.Veel succes.Groetjes

tjeu

Denk aan de feestjes die er nog zijn in aug.
grtj . nog veel wandel plezier gewenst .wij.